Angel di Maria: "Mourinho skällde inte ut mig efter att jag utvisades mot Rayo Vallecano"


Den argentinska yttern, Angel di Maria, säger att han inte fick någon utskällning av Jose Mourinho efter hans röda kort i matchen mot Rayo Vallecano.
Angel di Maria

Real Madrid
s ytter Angel di Maria har försäkrat att han inte blev utskälld av tränaren Jose Mourinho efter att ha utvisats i 6-2 vinsten mot Rayo Vallecano.

Den argentinska spelaren utvisades i den andra halvleken för att ha nuddat bollen med handen. Efter matchen mot Vallecano har Real Madrid inte lyckats att behålla elva män på planen i fyra matcher denna säsong.

Spekulationer inom den spanska pressen har rapporterat att Mourinho straffade spelaren för att få resten av spelarna inom truppen att inte upprepa samma sak.

Dock säger Di Maria att det finns någon sanning i dessa historier, och sa till ESPN Radio: "Mourinho skällde inte ut mig efter att jag utvisades".

"Pressen hittar bara på en massa saker utan en anledning, speciellt efter ett vanligt fel".

23-åringen pratade även om sina två olika roller och instruktioner i Real Madrid och det argentinska landslaget, och sa: "I Madrid är jag bara ombedd att springa och göra mål. Men i Argentina blir jag ombedd att få igång lagarbetet och spela tillsammans med Lionel Messi och anfallarna".

Skriv en kommentar