Cristiano Ronaldo: "Real Madrid har den bästa truppen i världen"


Den 26-årige målgöraren Cristiano Ronaldo är imponerad av sina lagkamrater, och tycker att Real Madrid har de bästa spelarna i världen.
Cristiano Ronaldo

Den portugisiska anfallaren Cristiano Ronaldo har sagt att Real Madrid har de bästa spelaren i världen i sin trupp.

Den förra Manchester United stjärnan insisterar på att hans lagkamraters kvalité gör honom både glad och desperat över att förbättra sig som en spelare.

"Vi har den bästa truppen i världen. Detta gör mig glad och hjälper mig att bli bättre. Min ambition är att förbättra mig varje år, och jag befinner mig i en klubb som garanterar detta" sa Ronaldo till klubbens officiella hemsida.

"Jag tycker att alla professionella fotbollsspelare är talangfulla, men man kommer aldrig att bli en fantastisk spelare om man inte jobbar på den talangen. Jag försöker alltid att göra det. Jag försöker att förbättra min kvalité på planen i matcher och på träningspassen. Jag försöker alltid att göra allting rätt".

"Jag hade ingen särskild förebild när jag var liten. Min ambition var att spela för mitt landslag eftersom det är där de flesta fotbollsspelare upptäcks. Jag är säker på att jag brukade göra saker som jag inte längre gör på grund av min ålder eller erfarenhet. Jag är alltid redo att lära mig och jag försöker alltid förbättra mig".

Kommentarer

hatar barca

2011-10-21 - 15:03:07
Det är ju sant:love:

hatar barca

2011-10-21 - 15:04:00
Det är ju sant:love:

real fans mitt hjärta

2011-10-21 - 15:45:35
jaaaaaaaaaa det är sant

Anonym

2011-10-21 - 16:02:56
återstår att se fortfarande. Så har sa han också förra säsongen och säsongen innan det. Ta d lugnt Ronaldo.

Experten

2011-10-21 - 20:25:40
Om inte dem gör som dem hjort tidigare då dem sållt Van der vaart,Sneijder!!,Robben!!!!! osv.

Men för oss återstår vårt spel som också ska bli bäst!!

HALA MADRID!

Skriv en kommentar