Cristiano Ronaldo anser att det är möjligt för honom att vinna Pichichi trofén igen


Den förra Manchester United spelare, Cristiano Ronaldo, insisterar på att slå rekord ännu en gång.
Cristiano Ronaldo

Det finns en debatt om hur många mål Cristiano Ronaldo lyckades göra förra säsongen. Marca anser att det är 41 mål, medan LPF påstår att de är 40 stycken då ett av dem (frisparksläge) nuddade Pepe innan det gick in i mål.

I vilket fall som, efter att ha fått skyttekung trofén från Marca, insisterar portugisen på att slå sitt egna rekord, skriver Goal.com.

"I fotboll är ingenting omöjligt och varje rekord kan slås," sade portugisen till Marca.

"Jag hoppas på att överträffa det förra rekordet, men jag vill tacka mina lagkamrater för att de gjorde det möjligt för mig att vinna trofén.

"Vi får se vad som händer i framtiden, du vet aldrig vad som händer, men jag kan slå rekordet."

Ronaldo fortsatte med att prata om Real Madrids vinst mot Espanyol i söndags, där han inte nätade, men assisterade två mål.

"Jag tycker om att hjälpa mina lagkamrater till att göra mål, det är en del av mitt jobb. Dom passar mig och jag passar dom. Jag gör alltid mitt bästa för laget så att vi kan vinna."

Cristiano Ronaldo lyckades slå Telmo Zarra och Hugo Sanchezs rekord förra säsongen. Rekordet innan var 38 mål på 30 matcher respektive 35 matcher.

Den förra Manchester United spelaren är den enda i fotbolsshistorien som har gjort 40 eller mer mål på en enda La Liga säsong.

Barcelonas Lionel Messi gjorde 31 mål på 33 liga matcher för sitt lag, samtidigt som både Ronaldo och Messi gjorde 53 mål sammanlagt i alla tävlingar, säsongen 2010/2011.

Kommentarer

abdo

2011-10-04 - 10:50:14
Jag tror på att Ronaldo kan slå sitt rekåd:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::love::love::love::love::love::love::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::love::love::love::love::love::love::love::-d

HalaMadrid

2011-10-05 - 01:29:53
Säger han att han ska slå rekordet så gör han det!!!!



Hala Madrid!!!

Skriv en kommentar