Fabio Coentrão: "Mourinho är världens bästa tränare"


Den nyligen skadade Fabio Coentrão anser att Jose Mourinho är den bästa tränaren i världen.
Fabio Coentrão

Taktikern Jose Mourinho har beskrivits som världens bästa tränare av Real Madrids portugisiska försvarare Fabio Coentrão.

När den 23-årige spelaren pratade med Real Madrid TV hade han inget annat än goda ord om sin tränare.

Det var självaste Mourinho som övertygade den spanska huvudstadsklubben att signera Coentrão från Benfica i somras, och den unga vänsterbacken kan inte tacka tränaren tillräckligt för att ha gett honom en chans att lysa i Spanien.

"Mourinho är världens bästa tränare. Han är speciell och en fantastisk person" sa Coentrao. "Mourinho betyder mycket för mig. Han var den som ville ha mig i Madrid och jag beundrar honom stort".

"Jag är mycket tacksam honom. Som en tränare är han den bästa. En speciell tränare. Jag har sett många spelare prata dåligt om tränare, men ingen (har pratat dåligt) om Mourinho".

Coentrão passade även på att prata om Cristiano Ronaldo och anfallarens roll i försvararens anpassning till livet i Spanien.

"Cristiano är mycket viktig för mig och han har hjälpt mig med allt".

Kommentarer

Anonym

2011-10-14 - 14:30:09
VI ÄR BÄST! SÅ JÄVLA STOLT ÖVER LAGET!



ÖNSKAR VI FÅR MÖTA ÄCKEL MANCHESTER UNITED OCH KICKA SKITEN UR DOM I CL! HOPPAS! HOPPAS! HALA MADRID!:-d:-d:-d:-d

Raul

2011-10-14 - 15:37:11
Säg ngt vi inte vet :P

klart vi har världens bästa tränare :)

Kusin till xabi alonso

2011-10-14 - 16:10:04
Imorgon är Özil Födelsedag och Alex Fernandez Iglesias :love::love::love:

Benjamin

2011-10-14 - 16:28:56
Sociedad Deportiva Ponferradina blir Reals motståndare i spanska cupen!

WWR

2011-10-14 - 16:34:03
kan du lägga ut nya bilder på den nya santiga bernabeu (alltså 2013 skulle dem bygga nyare) kan du lägga i santiago bernabeu sidan längst och låta oss kunna kopiera bilden....?

Tacksam för svar

WWR

2011-10-14 - 18:22:43
Ja, Tack Raul

gago

2011-10-14 - 18:30:43
här ser man deras samspråk väldigt bra!----http://www.youtube.com/watch?v=arSTEKehChA

Raul

2011-10-14 - 18:33:02
Så lite så :)

Skriv en kommentar