Iker Casillas: "När jag var liten ville jag bli Real Madrids målvakt - och jag blev det"


Real Madrids spanska målvakt har vunnit sju titlar med Real Madrid, men trots detta är han ute efter att vinna ytterligare troféer.
Iker Casillas

Real Madrid
s målvakt Iker Casillas har betonat att han fortfarande är ute efter att vinna titlar med den spanska huvudstadsklubben.

Den 30-årige skotträddaren har varit Los Blancos förstahandsmålvakt sedan 1999. Han har vunnit bland annat fyra La Liga titlar samt två Champions League troféer. Dessutom vann han sina första Copa del Rey titel förra säsongen och VM 2010 med Spanien.

Dock säger spanjoren att han inte är färdig ännu och vill fortsätta lägga till titlar i sitt CV.

"Jag vill fortsätta vinna titlar" sa Casillas till klubbens officiella hemsida. "Jag skulle vilja vinna min femte liga trofé, en andra Copa del Rey titel och ännu ett VM".

"Det är min ambition. Om jag någonsin känner mig trött eller inte lika spänd som jag är nu kommer jag att låta andra ta över".

"Nyckeln till att vinna titlar är ambition, drivenhet och hopp. För det första är man väldigt krävande när det gäller individuella krav, och sedan kollektivt. Jag råder barn som vill detta att kämpa för sina drömmar".

"När jag var liten ville jag bli Real Madrids målvakt, och jag blev det".

Kommentarer

Mc.Ain

2011-10-21 - 14:46:57
The King has said his beautiful speech <3 Casillas forever:love:

real fans mitt hjärta

2011-10-21 - 15:47:05
om det fins damlag så ska min syra börja det

Amanda

2011-10-22 - 15:45:13
samma sak som mig casillas ,, jag vill det också men jag är målvakt till gävle IF Dam :love::love:

Skriv en kommentar