Innan, under och efter matchen mot Real Betis

INNAN MATCHEN: De flesta spelarna befann sig i sina hemländer för att spela bland annat EM-kval med sina landslag. Raphaël Varane spelade med det franska landslaget, Cristiano Ronaldo med det portugisiska landslaget, Xabi Alonso, Iker Casillas, Sergio Ramos, Raul Albiol och Alvaro Arbeloa spelade för det spanska landslaget medan Sami Khedira spelade för Tyskland. Även Mesut Özil befann sig i Tyskland, men han var inte i full form och kunde därför inte delta i sitt landslags första match mot Turkiet. Han spelade däremot den senaste matchen, där han gjorde mål.




Sergio Ramos lade ut tre bilder på sin Twitter som visar när han tillsammans med Alvaro Arbeloa och Raul Albiol spelar 'fia med knuff'.


Medan de flesta spelarna var med sina respektive landslag, tränade de återstående spelarna i Valdebebas. Akademispelarna tränade med de få A-lagspelarna, och enligt Marca sa tränaren Jose Mourinho till de unga spelarna att Kaká är den perfekta förebilden och att Castilla killarna bör lära sig från Kaká eftersom han är "självsäker, glad och ansvarsfull".





När spelarna som befann sig med sina landslag återvände var träningen roligare för både spelarna och fansen. Real Madrid hade öppen träning för allmänheten, men på grund av det faktum att Real Madrid inte skrev något om en öppen träning på sin officiella hemsida, var det inte många supportrar som var närvarande.









I den första bilden frågar killen: "Pappa, var är Cristiano?". I de fyra andra bilderna ropar fansen namnen på sina favoritspelare.







Kommer ni ihåg då jag skrev det här inlägget om spelarnas ritualer innan de går in planen? Nu har Marca lagt ut en video som bevis för inlägget. (Videon är på spanska).


Karim Benzema pratade med den franska median i förra veckan och man frågade två intressanta frågor. Den första frågan lydde: "Özil sa att om han inte var en fotbollsspelare, skulle han ha blivit en DJ. Vad skulle du ha gjort om du inte spelade fotboll?"
Då svarade Benzema: "Kanske en rappare (skratt). Nej, det är ett skämt. Jag skulle vara en Moto GP ryttare. Jag gillar Valentino Rossi mycket".

Den andra frågan var "Med vem, varför och vad skrattar du om?"
Karim svarade: "Jag skrattar mycket med Cristiano och Kaká. Men allmänt - med alla."

När Sami Khedira pratade med median om sina lagkamrater, Kaká och Cristiano Ronaldo, sa han: "Trots att de är stjärnor och tjänar miljoner, har Kaká och Cristiano inte förlorat marken under deras fötter".

Mesut Özil däremot, sa följande: "Cristiano är en fantastisk kille, inte alls arrogant, och han älskar att skämta. Pepe och Marcelo imiterar alltid folk, men än så länge har de inte försökt imitera mig".

När Fabio Coentrao pratade med Real Madrids officiella hemsida pratade han inte bara om klubben, utan även hur han anpassar sig till livet i Madrid.

"Jag har bara varit i Madrid en kort tid så jag känner inte många folk här. Jag känner Cristiano från förut så jag spenderar mycket tid med honom. Jag går till hans hus och om han inte öppnar dörren hoppar jag över väggen och tar lite grönsker".

Sergio Ramos hade en kort intervju med Liga BBVA där han berättade hur hans liv såg ut innan han flyttade till Real Madrid. (Videon är översatt till engelska).


UNDER MATCHEN: Det var Gonzalo Higuain och Kaká som var Real Madrids målskyttar igår. Den argentinska anfallaren gjorde ett hattrick i den andra halvleken, medan brassen gjorde matchens andra mål - även i den andra halvleken.




Några som var extra glada för Kakás mål var tränarpersonalen.


Cristiano var glad för sina lagkamraters skull, men olyckligtvis för honom gjorde han inget mål igår. Istället gjorde han assist, och hjälpte sina lagkamrater att lysa.


EFTER MATCHEN: Gonzalo Higuain fick matchbollen för att ha gjort ett hattrick och varenda Real Madrid spelare signerade bollen. Sergio Ramos skrev på sin Twitter: "Grattis ännu en gång Higuain för ditt hattrick. Här har ni ännu en bild på mästaren".


Senare på kvällen skrev spanjoren: "Här har ni en bild där jag äter middag med mina två vänner från Sevilla, Lolo och Rai. God kväll alla".

Kommentarer

SR4

2011-10-16 - 17:29:03
Tack för videon om deras ritualer innan de går in på planen! :-d

hatar barca

2011-10-16 - 18:56:53
kids are so cute:love::love:

Itian

2011-10-16 - 19:38:36
Hahahaha Marcelo äger Ronaldo och Özil :-d

Ramos

2011-10-16 - 20:51:00
Till Bloggägaren: Hej undrade om du inte kunde skaffa ett sätt som man kunde anmäla onödiga kommenterar på? Skulle Uppskattas!

keveliino på youtube

2011-10-17 - 09:01:02
FYFAN VAD JAG ÄLSKAR DIG BLOGGÄGEREN!

Du måste få lön för det här annars dödar jag mej själv.

keep up the gooda work

Anonym

2011-10-17 - 19:28:33
Higuain är underuppskattad.

Skriv en kommentar