Jorge Valdano: "Real Madrid bör sätta sin energi på att slå Barcelona, inte på att hata dem"


Real Madrids förra generaldirektör, Jorge Valdano, har uppmanat sin förra klubb att använda sin energi på att slå Barcelona och inte på att hata dem.
Jorge Valdano

Jorge Valdano
har uppmanat sin förra klubb Real Madrid att kanalisera deras insatser på att slå Barcelona på planen och sätta de 'futtiga' klagomålen bakom dem.

Argentinaren sparkades från sin position som generaldirektör i Santiago Bernabeu klubben på grund av att han inte kom överens med Jose Mourinho, men trots detta insisterar han på att sin kärlek för klubben återstår.

"Fotboll är mycket passionerat och jag är mer reflekterande sedan jag lämnade Madrid. Jag skulle vilja se Real återvända till storhetstiden; jag står klubben i skuld" sa Valdano till AS.

"Det Madrid planerar att göra är fantastisk, med den enorma utmaningen att slå Barcelona. Att vara ifrån Madrid har inte hindrat mig att hata Barcelona".

"Madrid bör inte ge upp, men deras energi måste sättas på att slå Barcelona, inte på att hata dem".

Skriv en kommentar