Jose Mourinho: "Jag gillade mitt lag i alla aspekter av matchen"


Jose Mourinho var mycket nöjd med sitt lag efter Real Madrids senaste La Liga vinst som slutade med 4-0.
Jose Mourinho

Real Madrid
s portugisiska tränaren Jose Mourinho var nöjd med lagets prestation efter matchen mot Malaga.

Den spanska huvudstadsklubben lyckades vinna med 4 - 0 efter Gonzalo Higuains (ett) samt Cristiano Ronaldos (tre) mål.

"Vi spelade fantastiskt i den första halvleken. Vi spelade också en solid match mot Olympique Lyonnais, men vår första halvlek ikväll var bättre. Man kan inte jämföra någon av halvorna ikväll; det är omöjligt eftersom man inte kan göra bättre än det. Vi spelade en fantastisk första halvlek där vi styrde matchen. Malaga var inte samma lag efter halvtid".

"Jag gillade allt. Vi spelade bra i one-touch och two-touch fotboll och vår rörelse utan bollen var bra. Jag gillade mitt lag i alla aspekter av matchen och vi gjorde alla sorters mål.. Vi hade en varierad prestation. Jag visste att vi inte skulle spela på samma sätt efter halvtid. Man koncentrerar sig alltid sämre i den andra halvleken och vi mötte rabiata motståndare som ville ha ett bättre resultat. Därför utjämnades matchen".

"En tränare bryr sig inte om vilka sorts mål hans lag gör. En tränare föredrar mål han har förberett och pratat om med sina män, men han är också ett fotbollsfan och tycker att vissa mål är verkligen minnesvärda, som Cristianos. Cristiano gör inte bara assist, han gör också mål. Det är hans naturliga tendens. Jag är glad över att ha fått tre viktiga poäng på en svår stadium och för att ha vunnit tre tuffa matcher på en vecka. Mina män förtjänar en ledig dag imorgon".

"Jag har alltid haft respekt för Malaga och min åsikt har inte ändrats. Jag sa att det skulle vara svårt för mig att träna Malaga eller något annat lag i Spanien. Det är inte respektlöst, det är bara en filosofi som man har i livet. Jag har en sådan hängivenhet och empati för klubben jag tränar att det inte skulle vara lätt för mig att träna något annat spanskt lag".

Skriv en kommentar