Kaká: "Ibland grät jag för att jag inte förstod varför inget gick som jag ville att det skulle göra"


När Kaká pratade med Real Madrid TV sa han att Jose Mourinho hjälpte honom att återfå sin form och avslöjade hur desperat han kände sig med all kritik.
Kaká

Real Madrid
s brasilianske playmaker Kaká har deklarerat att tränaren Jose Mourinho har haft en viktig i roll i 29-åringens imponerande form.

Den förra AC Milan stjärnan har äntligen visat sin talang, som en gång i tiden gjorde honom till en av världens mest jagade spelare. Men under de två senaste säsongerna i Santiago Bernabeu klubben har han inte lyckats visa sig vara värd pengarna som betalades för honom.

Kaká kopplades med ett antal klubbar i somras, men han bestämde sig för att stanna i den spanska huvudstadsklubben för att bevisa att de 68,5 miljoner euro som Los Blancos betalade Milan inte var bortkastade.

Och mittfältaren, som än så länge har spelat åtta matcher denna säsong, har avslöjat att den portugisiska taktikern har hjälpt honom att återfå sin form.

"Jag kan bara säga goda saker om Mourinho" sa Kaká till Real Madrid TV. "Han kunde ha avslutat min karriär, han kunde ha tänkt: 'En spelare som har ett stort ansvar på sina axlar och som inte gör bra ifrån honom kan vi sälja och köpa någon annan istället, han är inte en spelare som jag signerade'".

"Men till slut hjälpte han mig. Det är normalt inom fotbollen att tränaren har förtroende för sina spelare, men detta förtroende vinns på planen och på träningen".

"Jag tror att jag håller på att vinna tränarens förtroende, bit för bit. Det har varit mycket svårt eftersom jag hade träningspass som var katastrof för mig".

"Det var aldrig hans problem, utan mina. Och i slutet stod han alltid vid min sida, hjälpte mig och sa till mig att vara lugn och tålmodig".

Kaká medgav att han ibland kände sig desperat med all kritik runt omkring honom när skadorna hindrade honom från att spela 51 matcher på sina två första säsonger med klubben.

"Jag grät vissa gånger, eftersom jag förstod inte varför inget gick som jag ville att det skulle göra. Jag försökte göra saker som idrottare vanligtvis gör, som att sova bra och ta hand om mig själv".

"Ibland, efter en match, tränar jag ensam när jag kommer hem bara för att se om jag kunde återfå min form. Nuförtiden är fotboll mycket fysiskt krävande, dina motståndare kommer att äta upp dig om du inte är redo".

För att läsa hela intervjun med Kaká (på engelska), klicka här.

Kommentarer

Anonym

2011-10-07 - 17:52:50
han förtjnäar det bästa!!!

Gonz

2011-10-07 - 18:41:00
<3

Anonym

2011-10-07 - 19:19:20
håller med dig 2 rader över mig, kaka verkar vara så jävla snäll och ödmjuk han förtjänar verkligen det bästa!

Alan

2011-10-07 - 22:03:59
The king is back! Vi ska ta CL-titeln nu!

real fans mitt hjärta

2011-10-10 - 19:26:52
:rolleyes:

Skriv en kommentar