Lionel Messi: "Jag har ingen duell med Cristiano Ronaldo"


Den 24-årige målgöraren Lionel Messi säger att han inte har en individuell tävling med Cristiano Ronaldo.
Cristiano Ronaldo & Lionel Messi

Barcelona
s stjärna Lionel Messi har garanterat att han inte är besatt av att slå Real Madrids anfallare Cristiano Ronaldo.

Messi tror inte att han är i en individuell tävling med Ronaldo, och betonade att hans enda fokus är att vinna titlar med den katalanska klubben.

"Jag har ingen duell med Cristiano Ronaldo" sa argentinaren i en presskonferens. "Det enda jag vill göra är att hjälpa mitt lag att göra bra ifrån sig".

"Jag har aldrig tittat på Cristiano för att jämföra mig själv med honom eller för att göra saker bättre än honom. Jag vill vinna titlar, eftersom det är vad som gör oss till en del av historian. Ju fler mål jag gör, desto bättre. Inte för att slå rekord, utan för att hjälpa laget".

Kommentarer

Raul

2011-10-19 - 19:29:26
Bara för att han inte har ngn chans :D

Amanda

2011-10-19 - 19:34:37
exakt Raul :love:

real fans mitt hjärta

2011-10-19 - 20:59:37
menar ni att c.rolando har ingen chans elr messi?

Raul

2011-10-20 - 11:28:18
-.- Eeeeh gissa..

Anonym

2011-10-20 - 19:16:39
NEEEJ tvärtom ''real fans i mitt hjärta''

Anonym

2011-10-20 - 22:46:36
vi alla vet att messi har bra chans till de hade han blivit lite mer ego som cr så hade han kunnat slå de, men han tänker mer på laget. och cr har börjat göra det mer och nej är inte barca fan

Experten

2011-10-21 - 00:09:39
Messi har fler titlar men Ronaldo har varit den bästa i Premier league och La liga och tycker Ronaldos 40 mål avgjorde allt.

Om inte Messi gör fler eller gör succe i någon annan liga !

som Premier league annars neej det är Ronaldo som är snäppet bättre.

Men jag har aldrig sett så starka och bra spelare som CR och Messi någon gång genom historien tycker att dem kan bli historiens största legendarer om dem även tar titlar med landslaget!

Annars ser jag dem som bland dem största legenderna någonsin!

Ena året är CR bäst andra e Messi bäst men kollar man prestation mässigt tycker jag båda två har lika stor betdylese för klubben så går inte att skilja dem två endast Ronaldos mål gör.



:) HALAMADRID!

Anonym

2011-10-21 - 11:39:16
sant..

Skriv en kommentar