Luis Figo: "Det är inte rätt att jämföra Cristiano Ronaldo och Lionel Messi"


Den förra Real Madrid stjärnan, Luis Figo, säger att man inte kan jämföra den portugisiska målgöraren Cristiano Ronaldo med den argentinska anfallaren Lionel Messi.
Lionel Messi, Luis Figo & Cristiano Ronaldo

Legenden Luis Figo anser att det är värdelöst att jämföra Real Madrids superstjärna Cristiano Ronaldo med Barcelonas målgörare Lionel Messi.

Debatten om vem utav dessa två anfallare som är världens bästa spelare fortsätter att rasa, men den förra Inter mittfältaren tycker att det är onödigt att jämföra portugisen med argentinaren.

"Det är inte rätt att jämföra dem (Ronaldo och Messi). Jag gillar att se båda två spela, så varför fråga om vem som är den bästa?" sa Figo till FCInternews.it.

"
Det är som när du äter något. Varför väljer man en maträtt, när man kan prova båda två? Både Ronaldo och Messi är olika spelare, de har olika personligheter".

Figo spelade för både Los Blancos och Blaugrana under sin spelarkarriär, och han har medgett att han gillar att se sina två förra klubbar spela.

"Ibland ser jag på fotboll på tv, och om Inter inte spelar tittar jag på Barcelona eller Real Madrid".

Kommentarer

RAMOS

2011-10-01 - 12:31:12
KUNG:thumbup::thumbup::-d KUL ATT SE NÅGON HAR RESPEKT FÖR FOTBOLLEN O SLUTAR ATT JÄMNFÖRA DEM BÅDA.

realmadrid i mitt hjärta!

2011-10-01 - 18:23:54
hahah , smart man!

<3

RAMOS

2011-10-01 - 22:27:50
är jag elr figo smart?? till real madrid i mitt hjärta:D

Skriv en kommentar