Luis Figo: "Jag fattade det rätta beslutet när jag lämnade Barcelona för Real Madrid"


Den förra Real Madrid spelaren Luis Figo säger att han inte ångrar sitt beslut att lämna Barcelona för Los Blancos år 2000.
Luis Figo

Luis Figo
tittade tillbaka på sin tioårskarriär i Spanien och ångrar inte att han lämnade Barcelona för deras rivaler Real Madrid för elva år sedan.

Sedan sin pension från fotbollen år 2009, har den 38-årige legenden jobbat som ambassadör för Inter.

Figo hade en framgångsrik karriär på både klubb- och landslagsnivå, och han vann ett antal titlar med Barcelona och Real Madrid under sin tid i det europeiska landet.

Figo spelade för Barcelona mellan åren 1995 och 2000 innan han lämnade Camp Nou för Santiago Bernabeu där han spenderade fem år innan han flyttade till San Siro. Dock ångrar han inte att han flyttade till Los Blancos trots att han fick tung kritik från Barcelona supportrarna.

"Det fanns en stor press på mig, men när jag tittar tillbaka tycker jag att jag fattade det rätta beslutet eftersom när jag flyttade till Real Madrid vann jag många troféer" sa Figo.

"När jag anlände i Barcelona gjorde Cruyff mig till en fantastisk spelare, han gjorde mig till en landslagsspelare".

Skriv en kommentar