Mesut Özil: "Jag skulle vilja att Iker Casillas vinner Ballon d'Or"


Den tyska mittfältaren Mesut Özil säger att han skulle vilja se Iker Casillas vinna FIFA Ballon d'Or i år.
Mesut Özil

Real Madrid
s mittfältare Mesut Özil har deklarerat att hans lagkamrat Iker Casillas skulle vara värd att vinna FIFA Ballon d'Or i år.

Den spanska tidningen El Mundo Deportivo rapporterade att den 30-årige målvakten är en av de 50 spelarna som har nominerats till den även kallade The Golden Ball.

Även Özil rapporteras vara nominerad, men tysken säger att han skulle vilja se den spanska skotträddaren vinna det franska priset.

"Casillas har varit världens bästa målvakt under många år och jag skulle vilja ge honom denna utmärkelse" sa Özil till bwin.com. "Det finns också en god chans att Cristiano Ronaldo vinner den, och jag hoppas att han gör det".

23-åringen, som flyttade till Los Blancos från Werder Bremen sommaren 2010, betonade att han är lycklig med sitt liv i den spanska huvudstadsklubben, och sa: "Jag spelar för världens bästa klubb, jag spelar regelbundet och jag har tränarens förtroende. Mitt mål är att utvecklas och hjälpa mitt lag".

"Den enda skillnaden mellan La Liga och Bundesligan är att i Spanien har de mindre klubbarna en hög teknisk nivå, medan i Tyskland är man visar man kämpaglöd".

Kommentarer

Özil

2011-10-31 - 23:38:46
Blir lite förvirrad, vill han att Casillas eller att Ronaldo vinner "Det finns också en god chans att Cristiano Ronaldo vinner den, och jag hoppas att han gör det" ?

Raul

2011-11-01 - 00:07:55
Casillas förtjänar att vinna den !



Men för oss madridistas så är de bättre om Ronaldo vinner för sitt själv förtroende

WRR

2011-11-01 - 00:16:00
Hmmm... jag tror 23-åringen...

real fans mitt hjärta

2011-11-01 - 12:13:32
casillas förtjänar att vinna den för det är han som räddar laget och jag önskar att casillas ska vinna den mitt hjärta HALA MARID:love:

Anonym

2011-11-01 - 13:23:20
:love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::question: ronney vinner hela real madrid:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::ronado sugerthumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Anonym

2011-11-01 - 13:25:54
:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::bigeyes::bigeyes::bigeyes::bigeyes::bigeyes::bigeyes:;-P;-P;-P;-P;-P;-P;-P;-P;-P;-P;-P;-P;-P;-P;-P;-P;-P;-P:-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-O:-O:-O:-O:-O:-O:-O:-O:-O:-O:-O:-O:-O:-O:-O:-O:-O:-O;-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-):-s:-s;-);-);-);-);-);-);-(;-(:-|:question::question::question::question::question::question::question::rolleyes::rolleyes::rolleyes::love::love::love::cool::cool::cool::cool::cool::cool:: cool: fotboll suger fotboll suger! fotboll suger!!! fotboll suger! mattematik äger matematik äger matte matte matte matte skolan är bäst spelcielt matte prov och no

hatar fotboll

2011-11-01 - 13:27:29
özil du suger jag vet inte vem du e jag gillar matteeeeeeeeee



hassan

2011-11-01 - 13:28:11
kan du sluta skräpa ner bloggen din matte nörd

hatar fotboll

2011-11-01 - 13:29:39
nej jag kan inte 458-158 likamed jag tänker inte säga svaret det kallas fusk

HalaMadrid 11111111

2011-11-01 - 13:33:50
Nnnaawww vad gulligt Özil!!!



Özil du är bäst ska du veta!!!



Hala Madrid! :love::love::love::love::love:

Skriv en kommentar