Pedro Leon: "Jag kände mig förödmjukad i Real Madrid"


Efter en svår säsong med Real Madrid utlånades Pedro Leon till Getafe, och nu har han pratat om hur han behandlades i Real Madrid.
Pedro Leon

Getafe
s lånade Real Madrid spelare, Pedro Leon, har kritiserat Jose Mourinhos behandling mot honom och sa att han kände sig förödmjukad av den spanska huvudstadsklubben.

Den 24-årige mittfältaren lånades ut till Getafe i somras efter att ha misslyckats med att få en chans i Santiago Bernabeu klubben under den portugisiska tränaren.

Pedro Leon startade endast fem matcher för Los Blancos förra säsongen och han anser att han behandlades orättvist av klubben. Dock valde han att fokusera sin kritik på Mourinho.

"Jag kände mig förödmjukad i Madrid" sa Pedro Leon till Cadena SER. "Jag är inte medveten om att ha gjort något fel. Jag gjorde allt jag kunde, jag var professionell och jag jobbade hårt".

"Jag tycker att alla som har ett kontrakt bör behandlas på samma sätt, men jag har ingen anledning att klaga på klubben".

Sedan pratade spanjoren om Jose Mourinhos uttalande som sa att Pedro Leon "inte är Zidane eller Maradona".

"Sättet som han sa dessa kommentarer på sårade mig mer än själva orden" sa Pedro Leon. "Det finns många sätt att säga sådana saker, man kan säga vad man vill, men man kan också göra det på många olika sätt".

Leon avslöjade också att Chelsea var intresserade av honom, och sa: "Chelsea är en av Europas största klubbar och självklart var jag spänd över möjligheten. Tränaren gav mig sin åsikt och sa att han inte skulle släppa mig. Han sa att jag inte skulle få spela mycket i London".

"Ärligt talat, min åsikt är att Chelseas tränare var (då) Carlo Ancelotti, inte honom".

Skriv en kommentar