Arsene Wenger: "Real Madrid och Barcelona ligger ett snitt över de andra"


Arsene Wenger anser att Spaniens två största klubbar, Real Madrid och Barcelona, ligger ett snäpp över de andra klubbarna i Europa.
Arsene Wenger

Arsenal
s franska tränare Arsene Wenger har insisterat på att de finansiella musklerna som Real Madrid och Barcelona har, sätter dem ett snitt över resten av Europas klubbar.

"Jag tror att jag kommer att se två lag som är över de andra denna säsong - Real Madrid och Barcelona - och resten måste hinna ikapp de under säsongen" sa Wenger innan hans lags Champions League match mot Borussia Dortmund.

"Än så länge är det en ny start för oss eftersom vi är ny trupp. Det som står på spel för oss under gruppspelen är att visa att vi kan ta oss igenom."

"Det är svårt att vinna Champions League eftersom laget som vinner Premier League är med i Champions League finalen nästan varje år."

"Utanför landet har Barca och Real Madrid mycket mer finansiella krafter än de hade för 14 år sedan, vilket beror på att de har individualiserat sina televisionsrättigheter. Så för tillfället kan de, med lag som Manchester City och Chelsea, ta vem de vill."

Kommentarer

Anonym

2011-09-13 - 17:51:41
snart kommer det vara ett enda lagg:-d

Anonym

2011-09-13 - 18:38:23
Ska jag vara helt ärlig så vill jag att Wenger eller Villaboas ska ta över Real Madrid om Mou lämnar....

Wenger ser det mörkt ut för i Arsenal.... Hiddink tar över i Arsenal tror jag om nått år, Wenger kommer till oss.... Bara inte han satsar FÖR ungt så går det bra, men att satsa ungt går bra....

Villaboas annars.... Mycket bra tränare, följer Mous fotspår, tror han lämnar för Milan eller Inter om nått år men aja, man får alltid hoppas ;)

Experten

2011-09-13 - 18:54:46
Till dig överst om Wenger kommer så kommer inte Wenger att få köpa spelare utan det är då Zidane som sköter det.

Jag tror inte Mourinho kommer lämna sommaren 2012 men inget är omöjligt Mourinho vill iallafall vinna ligan med Realmadrid och han vill också vinna CL som han ser som det viktigaste.

Men Mourinho har börjat att älska klubben och har bra kontakt med spelarna speciellt Cristiano Ronaldo jag hoppas bara inte Mourinho tar med sig Ronaldo från Realmadrid,för detta har hänt tidigare med andra tränare som lämnar.

Villasboas tror jag kommer bli Barcas ersättare till Pep guardiola har ryktats det ett tag men det är osäkert om det kommer ske sommaren 2012 eller 2013.

Skriv en kommentar