Hamit Altintop: "Jag är glad över att ha fått debutera"


Den turkiska mittfältaren Hamit Altintop är glad över att ha fått äntligen debutera för Real Madrid, och Ricardo Carvalho är nöjd med gårdagens vinst.
Hamit Altintop

Real Madrid
s sommarsignering Hamit Altintop spelade sina första minuter för de spanska giganterna när han byttes in i 3-0 matchens senare del.

28-åringen signerade för Real Madrid gratis efter att ha lämnat Bayern München, men på grund av en ryggskada kunde han inte debutera i den vita tröjan förrän igår. Och turken är glad över att ha äntligen fått debutera för Real Madrid.

"Jag är glad över att ha fått debutera" sa Altintop till klubbens officiella hemsida. "Jag hade en bra återhämtningsprocess efter operationen och jag mådde bra. Det är inte lätt, men jag kommer att ta allting sakta för att på så sätt hjälpa laget".

Under tiden var försvararen Ricardo Carvalho nöjd med att Real Madrid lyckades vinna ännu en match, och sa: "Vi har redan tagit sex mycket viktiga poäng. Denna hemmavinst kommer att hjälpa oss".

"Jag är mycket glad för Kaká. Resten av laget är också det. Det är viktigt för oss alla att han spelar på en hög nivå. Man kan se att han mår bra på planen och det hjälper oss att prestera ännu bättre".

Skriv en kommentar