Jose Callejon: "Jag är medveten om att endast de bästa spelar för detta lag"


Sommarens nyförvärv, Jose Callejon, hoppas att det som hände Pedro Leon och Sergio Canales, kommer inte han gå igenom.
Jose Maria Callejon

Real Madrid
s ytter Jose Maria Callejon är hoppfull om att han kan gör sig ett namn i den spanska huvudstadsklubben.

Callejon återvände till Los Blancos i sommar för 5,5 miljoner euro - tre år efter att han lämnade klubben för Espanyol.

De senaste åren har flera ungdomsspelare lämnat Santiago Bernabeu klubben för att nå framgång någon annanstans, men Callejon hoppas att han inte kommer att inkluderas i den listan.

"Jag vill inte att det som hände Pedro Leon och Sergio Canales ska hända med mig. Dock är jag medveten om att endast de bästa spelar för detta lag och det kommer att bli svårt att få spela, men jag litar på mina chanser" sa Callejon i en presskonferens.

"Atmosfären, fansen, kvalitén av spelarna som jag tränar med varje dag och tränaren, en fantastisk person med mycket glädje både på och utanför planen. Allt är fantastiskt."

När 23-åringen sedan besvarade frågan om det finns någon fejd mellan Ricardo Carvalho och Pepe, insisterade Callejon: "Det finns ingen konflikt, det finns goda vibbar mellan dem. Om Carvalho betedde sig så måste han ha haft sina orsaker. Ända sedan jag anlände har han visat sig vara professionell från huvud till tå."

Skriv en kommentar