Kaká: "Jag skulle älska att ha Neymar som en lagkamrat"


Den brasilianske stjärnan Kaká säger att han önskar att hans landsman Neymar spelar med honom i Real Madrid.
Kaká

Real Madrid
s mittfältare Kaká hävdar att han skulle bli glad om han ser Santos anfallare Neymar förenas med honom i Santiago Bernabeu klubben.

Den 19-årige stjärnan har starkt kopplats med både Los Blancos och dess rivaler Barcelona, och spelarens agent, Wagner Ribeiro, har offentligt sagt att han skulle föredra den spanska huvudstadsklubben.

Tidigare i veckan medgav Santos tränare Muricy Ramalho att klubben inte kommer att hindra Neymar från att lämna i framtiden, och Kaká skulle bli överlycklig om han kunde spela bredvid sin landsman.

"I somras nämndes Neymars namn ofta i Spanien" sa Kaká till Sportv. "Självklart känner vi inte till några detaljer om någon förhandling, men jag skulle älska att ha Neymar som en lagkamrat".

Sedan Kaká lämnade AC Milan har brassen lidit av skador, och nu hoppas playmakern att inga fler problem kommer att stå i vägen för honom i den vita tröjan.

"Sedan jag anlände i Real Madrid har inget gått naturligt, vilket det gjorde i Sao Paulo och Milan" sa Kaká. "Denna gång, startade jag försäsongen 15 dagar tidigare, så att jag inte skulle anlände i Madrid och vara överraskad. För att se om jag hade ont i någon del av min kropp eller så".

"Jag åkte till Los Angeles och startade försäsongen, och för mig är det en vinst. Förra året började min försäsong med en operation".

"Det värsta som kan hända en spelare är att bli skadad. Vi gillar att spela fotboll och att vara på planen. Jag har återupptäckt det, vilket gör mig glad, och jag hoppas att denna säsong kommer att vara mycket bra för mig och Real Madrid".

Kommentarer

Kaká

2011-09-24 - 21:23:27
Kaká är tillbaka på riktigt!

Anonym

2011-09-25 - 03:13:03
du e bäst kaka

Skriv en kommentar