Kaká: "Varken jag, Jose Mourinho eller klubben ville att jag skulle lämna Real Madrid"


Den förra AC Milan stjärnan, Kaká, säger att varken han, Jose Mourinho eller Real Madrid ville att han skulle lämna Los Blancos i somras.
Kaká

Real Madrid
s mittfältare Kaká har avslöjat att han aldrig övervägde att lämna den spanska huvudstadsklubben och kommer att vara trogen klubben trots en tuff start av sitt liv i Spanien.

Under presentationen av FIFA 12 pratade brassen om sin beundran för sina arbetsgivare och hur mycket han önskar att vinna titlar med de spanska giganterna.

"Jag står i tacksamhetsskuld till Real Madrid" sa Kaka till reportrar, rapporterar Goal. "Det skulle ha varit jättelätt att bara lämna, men det är därför jag valde att höja mitt spel. Jag har en dröm att lyckas i Madrid, vilket jag hoppas kommer att förverkligas".

"Många rapporter hävdade att Madrid ville sälja mig, men han (Perez) sa till mig att han inte skulle göra det och han höll sitt ord. Jag står presidenten i skuld".

"Tre parter bestämde att jag skulle stanna. Jag ville inte lämna, Mourinho ville inte att jag skulle gå och klubben ville inte sälja mig".

"Efter matchen mot Ajax gav han (Florentino Perez) mig en kram och gratulerade mig. Han har alltid stöttat oss, till och med genom svåra tider".

"Jag är glad nu, inte bara för gårdagens (tisdagens) match, men även för starten av säsongen som jag hade mot Zaragoza. Jag vill uppnå många saker med detta lag. Jag vet att goda tider kommer att komma tillbaka någon dag och att jag någon gång skulle återfå min bästa form. Planen ser inte ut att vara så stor längre. Jag rör mig bättre och mår fint igen".

"Madridistas har stöttat mig. De har alltid sagt till mig att jag kommer att vara framgångsrik här och nu njuter de av att se mig spela. Jag har haft bra tider i denna klubb. Nu önskar jag att jag har mer utav dem. Tränaren bestämmer vad som är bäst för Real Madrid och jag utnyttjar chanserna jag får".

"Real Madrids mål är att nå Champions League finalen och vinna deras tionde europeiska titel. Det kommer inte att vara lätt, men vi har tränaren och spelargruppen som behövs för att nå detta".

"Jag ville aldrig lämna klubben. Min dröm var att lyckas i Real Madrid och inget kommer att hindra mig från att göra det. Jag känner mig i skuld till Madridismo och det är en annan anledning till varför jag inte lämnade. Jag önskar att återbetala Madridistas support för sin tillgivenhet under de tuffa tiderna".

Kommentarer

barca fan

2011-09-29 - 16:21:25
real har tur som har en sån ödmjuk och riktigt spelare som kaka.. kul att se att han har kommit igång igen!

real madrid

2011-09-29 - 16:34:52
Låt dig inte bli lurad av utsidan, barcas spelare är dem riktiga ormarna

madriiista4life

2011-09-29 - 17:32:07
:love::love::love::love::love::love: bara kärlek till dig kaka.. Jag VISSTE att när alla andra trotsade dig, att du en vacker dag skulle komma tillbaka till ditt rätta jag och spela fotboll som en gud =)!!

Alan

2011-09-29 - 18:13:38
Kaka i Real Madrid är sanning nu. CR7 Özil Kaka och Benz är svaret till våra titlar.

Skriv en kommentar