Roberto Carlos: "Jag sa till Neymar att sluta leka och flytta till Real Madrid"


Real Madrid legenden Roberto Carlos har avslöjat att han sa till Neymar att flytta till Real Madrid istället för dess rivaler Barcelona, och passade även på att hylla Kaká.
Roberto Carlos & Neymar

Den förra Real Madrid backen Roberto Carlos har hyllat Kaká och sagt till Santos anfallare Neymar att flytta till den spanska huvudstadsklubben.

Neymar har under en lång tid kopplats med en flytt till en av La Ligas största klubbar (Real Madrid eller Barcelona) trots att brassen har flera gånger sagt att han vill stanna i Brasilien i ytterligare ett år.

Men Roberto Carlos tror att den tonårige stjärnan bör bestämma sin framtid redan nu, och sa till honom att välja Real Madrid framför Barcelona.

"När jag pratade med Neymar förra veckan sa jag till honom att sluta leka och flytta till Real Madrid" sa Roberto Carlos till Radio Marca.

"Jag sa att han borde signera för dem nu. Dock är han en superstjärna i Brasilien och folk stoppar honom från att lämna".

"Neymar är som en Cristiano Ronaldo för Santos - en ledande spelare. Men jag hoppas att han signerar för Madrid".

En brasse i Madrid som fick folk att prata igen är Kaká, och Roberto Carlos har hyllat sin 29-årige landsman, och sa: "Kaká är perfekt i Madrid. Jag är så glad för honom eftersom han är en fantastisk spelare".

Kommentarer

Anonym

2011-09-30 - 15:36:06
real madrids trupp om vi får neymar o alla är friska



-------------------casillas-------------------------



---------coentrao-pepe-ramos-marcelo----------------



------------------alonso----------------------------



------------kaka-sahin-özil-ronaldo-----------------



-------------------neymar---------------------------



:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Anonym

2011-09-30 - 15:56:53
ut med pepe, in med varane !!!

Snälla kolla hur han har storspelat dom här senaste matcherna, Bara 18 år, han gör knappast några misstag !!:thumbup:



ut me sahin, kaka och özil i mitten, flytta upp coentrao höger mitt ronaldo vänster mitt och så tror jag vi har bästa elvan :P

Özil

2011-09-30 - 16:04:34
Min dröm elva med dom spelarna dom har nu:



Casilias



Ramos-Pepe-Carvalho-Marcelo



Alonso-Sahin



Özil-Kaka-Ronaldo



Benzema



Fast jag skulle gärna att dom spelar 4-3-3 tror det skulle passa real mycket bättre.

Madridista

2011-09-30 - 16:48:03
Casillas

Ramos-Pepe-Carvalho-Marcelo

Kaká-Alonso-Özil

Neymar-Benzema-Ronaldo

Devve

2011-09-30 - 18:17:10
Vill gärna se dem spela så här.



Casillias

Ramos-Pepe-Varane-Marcelo

Xabi-Khedira-Kaka

Özil-Benzema-Ronaldo



Exakt så vill jag se käraste MADRID spela..

Skriv en kommentar