Sir Alex Fergusson stöttar Mourinho: "Jag var som honom när jag var ung"


Old Trafford bossen, Sir Alex Ferguson, är på Jose Mourinhos sida när det gäller kritiken som han har fått efter den senaste Supercopa matchen mot Barcelona.
Jose Mourinho & Sir Alex Ferguson

Manchester United
s tränare Sir Alex Ferguson har medgett att han ser mycket utav sig själv i Real Madrids portugisiska tränare Jose Mourinho.

Den engelska tränaren har avfärdat Mourinhos kritik efter konflikten med Barcelonas assisterande tränare, Tito Vilanova.

"Jag anser inte att det är något fel med entusiasmen som tränare som Mourinho har" sa Ferguson, rapporterar Tribalfootball.

"Jag var sådär när jag var ung. När jag var ung var jag därute hela tiden. Det är så Mourinho är, det ligger i hans natur. Vissa tränare sitter där och tar anteckningar, men jag kan aldrig göra det. Jag gör inte sådant."

"Jag litar på att min hjärna ska komma ihåg allt. Om man tänker på när Porto gjorde mål mot Manchester United på Old Trafford... Mourinho började springa runt som en galning. Jag tänkte för mig själv 'jag brukade också göra så'."

"Vid den tiden kan man bli arg på det, men det finns inget fel med entusiasm. Man vill inte skämma ut sig själv. Folk känner igen entusiasmen och supportrarna vet att tränaren kämpar för dem."

Kommentarer

RmadridFC

2011-09-06 - 18:54:31
såå jävla sant , jag hade oxå sprungit runt om mitt lag la mål :) sir alex and mou 4ever :))

Skriv en kommentar