Cristiano Ronaldo vill tillbaka till England: "Varför inte? Jag hoppas på det någon dag"


Den portugisiska stjärnan Cristiano Ronaldo säger att han inte tror att han kommer att avsluta sin fotbollskarriär i Real Madrid.
Cristiano Ronaldo

Cristiano Ronaldo
har beskrivit Manchester Uniteds tränare Sir Alex Ferguson som sin "andre far" och han har vägrat att utesluta en flytt tillbaka till England i framtiden.

Den 26-årige Real Madrid stjärnan lämnade Old Trafford för Santiago Bernabeu klubben för 94 miljoner euro - vilket är den högst betalda summan som har någonsin betalats för en fotbollsspelare.

Den portugisiska målgöraren har fortfarande sin förra klubb i hjärtat, och jämförde sin nuvarande tränare Jose Mourinho med Sir Alex Ferguson, samtidigt som han avslöjade att han saknar att spela i Premier League.

"Sir Alex Ferguson är min andra pappa - han hjälpte mig mycket i min förbättring och nu gör även Mr Mourinho det eftersom de är erfarna tränare som har vunnit många saker. Så för mig är de de bästa tränare" sa Ronaldo till Sky Sports.

"Jag har goda minnen från Manchester och när jag tittar på matcherna ibland saknar jag det jättemycket eftersom det är en del av mig som jag lämnade i England."

"Bara för att jag spelar i Madrid kommer jag inte att sakna mitt snack med de gamla grabbarna, så när jag får möjligheten pratar jag med Sir Alex Ferguson."

"Det var viktigt för mig när jag spelade där, då mitt liv var där, så det känns bra att prata med honom eftersom jag kommer aldrig att glömma vem som egentligen hjälpte mig."

"Det finns en början och ett slut på allting - det jag gjorde i Manchester är helt över eftersom jag vann nästan allt där. Jag ger mig alltid in i nya utmaningar. Att flytta från Manchester till Madrid är inte bara ett kontrakt - det är en helt ny utmaning, det är att vara nära min familj med ett annorlunda väder och ett annat språk."

"Den främsta orsaken till min flytt är utmaningen eftersom jag verkligen gillar att sätta mig själv under press för att se vad jag kan göra."

"Men jag saknar verkligen Premier League. För mig är den tillsammans med den spanska ligan världens bästa liga."

Förra säsongen gjorde Ronaldo imponerande 54 mål för Real Madrid och han har startat den nya säsongen på ett lika hotfullt sätt efter hans hattrick i 6-0 vinsten mot Zaragoza.

År 2008:s Ballond d'Or vinnare har vägrat att utesluta en flytt tillbaka till the Red Devils - eller till en annan Premier League klubb, men han säger att han är lycklig i den spanska huvudstadsklubben för tillfället.

"Jag stänger inte dörren, så det kan hända i framtiden, eftersom jag känner igen ligan, jag känner spelarna och jag känner till atomsfären."

"Varför inte? Jag hoppas på det någon dag, men man vet aldrig. Laget som jag gillar mest i England är Manchester, men jag kan inte säga att jag kommer att spela där någon dag eftersom jag är jätte, jättelycklig i Madrid."

"Jag har sagt det ett antal gånger, om Madrid vill, kan jag signera ett tioårskontrakt, då min karriär är över, men ingen vet vad som händer i framtiden."

"Jag kan inte ljuga och säga att jag kommer att stanna här i 10 år, att jag inte kommer att gå tillbaka till Manchester. Det är inte rättvist från min sida. Vi får se vad Gud har förberett för min framtid."

Kommentarer

Anonym

2011-09-06 - 19:34:00
här har vi en snubbe med dubbel moral eller så vet han inte vad han vill bara

ramos

2011-09-06 - 21:23:05
what

Anonym

2011-09-06 - 21:52:32
alla som pratar skitt kan inte läsa läs igenom hela texten så ni kanske fattar va han menar HALA MADRID HALA RONALDO

<<<<<<<33

madriiista4life

2011-09-07 - 13:58:38
hans dröm sen liten var att spela i Real madrid.. han e där nu och uppfyller drömmen, han vill vinna allt med real madrid.. men när han gjort det så kanske han vill gå tillbaka till england där troligtvis den bästa fotbollen spelas, + att han blev mogen i just england och united, och som han säger så ser han som SAF som sin andra pappa, han måste betyda mycket för ronaldo.. Han är defenetivt ingen hycklare om han skulle gå tillbaka efter han vunnit allt med real, men går han innan så kommer jag tappa respekten för han. för han har sagt tidigare att han ska stanna och göra allt för att vinna allt med real, självklart hänger inte allt på just ronaldo men går han om 2år säger vi, 1 år innan hans kontrakt går ut så tycker jag han sviker sig själv + oss madristas.. Jag vill se han höja cl bucklan + la liga innan han lämnar oss iaf..

Skriv en kommentar