Xavi: "Barca-Madrid är som ett äktenskap: det finns vissa konflikter,men sedan glömmer vi allt"


Barcelonas mittfältsstjärna Xavi har avslöjat att Barcelona och Real Madrid har slutit fred med varandra.
Real Madrid - Barcelona CL

Den spanska Barcelona spelaren, Xavi, har insisterat på att den katalanska klubbens spelare kommer överens med Real Madrids trupp.

Trots att det har varit en offentlig konflikt mellan de två omklädningsrummen, säger Xavi att han och Los Blancos kapten Iker Casillas kommit överens om eventuella förändringar efter Supercupen mellan Spaniens två största klubbar.

"Barca-Madrid har förmörkat situationen en aning, men problemet är löst. Vi pratade tillsammans med ledarna, speciellt med Casillas och jag har sagt mitt" sa Xavi.

"Vi är som ett äktenskap: det finns vissa konflikter, men sedan glömmer vi allt".

"Jag spelade för denna klubb i sex år utan att ha vunnit någon trofé och jag respekterade Real Madrid. De var bättre än oss, vi hade ingen framgång och jag gratulerade dem."

Skriv en kommentar