Cristiano Ronaldo: "Jag saknar Manchester United fortfarande"


Cristiano Ronaldo säger att han trivs i Real Madrid, men medgav att han saknar livet i Manchester samt hans förra lagkamrater och tränare i storklubben United.
Cristiano Ronaldo & Sir Alex Ferguson

Real Madrid
s stjärna Cristiano Ronaldo medger att han saknar sin förra klubb Manchester United och insisterade på att han fortfarande har en sund relation med Sir Alex Ferguson.

Den portugisiska anfallaren spenderade sex år i Old Trafford innan han lämnade engelsmännen för Santiago Bernabeu sommaren 2009 för en avgift på 80 miljoner pund.

Denna säsong har Ronaldo gjort 42 mål i La Liga och han avgjorde lördagens El Clasico, men Ronaldo säger att han fortfarande pratar med sin förra tränare och medgav att han saknar sina förra lagkamrater.

"Jag pratar med Sir Alex ibland och jag saknar Manchester självklart" sa Ronaldo till tidningen Zoo. "Det kändes som om jag lämnade en familj där eftersom jag spenderade sex år med alla dessa killar och jag har fortfarande en jättebra relation med Ferguson och resten av pojkarna".

"Jag pratar fortfarande med Rio Ferdinand, Nani, Anderson och Patrice Evra. Jag ser dem som en stor familj, så självklart saknar jag dem. Jag saknar speciellt äppelpajen och vaniljsåsen som de serverade på Carrington efter träningen - den var fantastisk".

När han fick frågan vad han saknade med att jobba med Ferguson, skämtade Ronaldo: "Ha! Jag saknar hans goda humör han hade hela tiden! Han var alltid glad. Haha! Nej men han hade alltid en god energi runt spelarna och laget - jag saknar det".

Ronaldo insisterade även på att han har växt som en spelare sedan sina United dagar, men medgav att Champions League vinsten med the Red Devils var en av hans många höjdpunkter som spelare.

"Jag njuter av min fotboll så mycket som jag kan för tillfället och jag tycker att jag är mycket bättre nu än jag var när jag var yngre. Den bästa tiden av min karriär har än så länge varit när jag vann Champions League med Manchester United och när jag vann min första titel här med Real Madrid".

"Och när jag vann Guldskon, världens bästa spelare - dessa var speciella tillfällen för mig. Men självklart har jag många saker som jag ångrar, men jag försöker att alltid förbättra mig".

"Förra säsongen gjorde jag 40 mål och nu förväntar sig fansen att jag ska göra fler. Det är mycket press men jag försöker att alltid förbättra mig efter året innan".

Skriv en kommentar