Cristiano Ronaldo: "Jag spelar under illusionen att vi kommer att vinna titeln"


Den förra Manchester United stjärnan Cristiano Ronaldo säger att han ser sig själv lyfta La Liga trofén tillsammans med sina lagkamrater varje gång han spelar en ligamatch.
Cristiano Ronaldo

Real Madrid
s anfallare Cristiano Ronaldo har hävdat att han spelar "under illusionen" att hans lag kommer att lyfta La Liga titeln i slutet av säsongen.

I 5-1 vinsten mot Osasuna i lördags gjorde den portugisiska stjärnan ytterligare två mål denna säsong, och spelaren avslöjade efter matchen att tanken att inte vinna passerar inte hans sinne och att resten av hans lagkamrater bör tänka på samma sätt.

"Jag spelar under illusionen att vi kommer att vinna titeln" sa Ronaldo till pressen efter matchen, rapporterar Goal. "Tanken att inte vinna går inte igenom mitt huvud".

"Vi sitter i bra position i tabellen. Det finns åtta matcher kvar att spela och vi måste ha illusionen att vi kommer att vinna".

"Jag är glad över att laget vann. Vi spelade bra och våra mål uppnåddes. Att göra fem mål här är jättesvårt, så vi är jätteglada med det. Vi är i form och vi måste fortsätta så".

"Jag är jätteglad med hur det går för mig, men jag måste tacka grabbarna. Laget har ett bra självförtroende. Personalen är fantastisk, men vi måste fortsätta såhär till slutet av säsongen".

Skriv en kommentar