Iker Casillas: "Jag skulle vilja vara som Mourinho om jag någonsin blir en tränare"


Iker Casillas har sagt att om han någonsin blir en tränare, så skulle han vilja ha samma roll som Jose Mourinho.
Iker Casillas

Real Madrid
s spanska målvakten Iker Casillas har medgett att han vill följa sin tränares, Jose Mourinhos, fotspår om han någonsin blir en tränare.

För någon månad sedan rapporterades det att duon hade relationsproblem, men Casillas ser ändå den förra Inter tränaren som den ideala förebilden.

"Vem skulle jag vilja vara som om jag blir en tränare? Jag skulle vilja ha en liknande roll som Mourinho, och jag skulle vilja vara som honom om jag någonsin blir en tränare" sa Casillas till EFE.

Den 30-årige skotträddaren fortsatte med att prata om sin beundran för legender som Pele, Diego Maradona och Franz Beckenbauer.

"Jag skulle vilja möta Pele och Maradona, liksom
Beckenbauer. Jag skulle njuta av att sitta med dem och lyssna på deras berättelser och lyssna på alla deras erfarenheter".

Skriv en kommentar