Jose Mourinho: "Jag gillar att varje spelare svarar på min kallelse"


Tränaren Jose Mourinho var stolt över att varje spelare som får chansen att spela eller starta för Real Madrid svarar på rätt sätt.
Jose Mourinho

Jose Mourinho
har lovordat professionalismen av Real Madrids marginella spelare efter att de hjälpte hans laget göra fem mål mot Osasuna i La Liga.

Tränaren inkluderade Raul Albiol och Esteban Granero i sin startelva mot Pamplona klubben, och hans förtroende för paret belönades efter att mittbacken hjälpte Los Blancos i försvaret, medan Granero hjälpte Gonzalo Higuain att göra hans första mål.

"Jag gillar att varje spelare svarar på min kallelse" sa Mourinho i en presskonferens, rapporterar Goal. "Idag spelade vi inte en lätt match. Granero och Albiol har inte spelat mycket, men de svarade jättebra".

"De stärker gruppen och vi är glada över att matchen gick bra för oss och även för dessa två. Jag är nästan lika glad med deras prestation som jag var av Nuri Sahins spel i Cypern. Jag säger tack till alla dessa spelare".

Skriv en kommentar