Kaká: "Jag trodde inte att jag skulle kunna göra mål från distans, men igår vågade jag göra det"


Den 29-årige latinamerikanen Kaká säger att han har fått tillbaka sitt självförtroende och ser fram emot att hjälpa sitt lag i de kommande matcherna.
Kaká

Real Madrid
s stjärnmittfältare Kaká tror att han har återfått sin form efter onsdagens 5-2 vinst mot APOEL i Champions Leagues kvartsfinal.

Den brasilianska playmakern gjorde ett otroligt mål från distans och sköt bollen mot mål ännu en gång, men olyckligtvis gick bollen inte in i mål.

Efter att ha drabbats av ett antal skador sedan han lämnade AC Milan för marängerna sommaren 2009 uttryckte Kaká sin lättnad över att ha börjat visa sina sanna färger.

"Förtroendet för mig själv börjar återvända" sa Kaká till reportrar efter matchen, hävdar Goal. "Jag trodde inte att jag skulle kunna göra mål från distans, men idag (igår) vågade jag göra det".

"Jag är glad eftersom jag växer och förbättras. Jag kan göra fler saker; mål, assist, allt som laget behöver. Men det finns mycket konkurrens (inom laget) eftersom våra anfallare gör många mål".

Inför semifinalen mot Bayern München varnade Kaká sina lagkamrater för en svår match mot den tyska klubben, och sa: "De som spelar i Bayerns anfall är de som vi fruktar mest".

"Franck Ribery, som hade en fantastisk match i tisdags, Arjen Robben, som har spelat jättebra, och Mario Gomez, som har gjort elva mål i Champions League denna säsong... De är ett väl balanserat lag och vi måste vara försiktiga".

Skriv en kommentar