Rapport: Kaká har bett Real Madrids president om ytterligare en chans


Kaká har ständigt kopplats med en flytt från Santiago Bernabeu klubben, men brassen vill stanna i Real Madrid och har bett presidenten om ännu en chans.
Kaká

Paris Saint-Germain
är tillsammans med Chelsea intresserade av Real Madrids brasilianska stjärna Kaká, och om mittfältaren lämnar i sommar, så är det sannolikt att han flyttar till just någon utav dessa två klubbar.

El Confidencial hävdar dock att Kaká har bett Real Madrids president Florentino Perez att ge honom ännu en säsong att visa sitt sanna jag efter 18 månader av besvikelse.

"President, jag vill stanna i ytterligare en säsong. Jag tycker att jag är skyldig denna klubb det och jag kan fortfarande ge Real Madrid något från min fotboll" sa Kaká till Perez, enligt den spanska tidningen.

Under tiden håller både PSG och Chelseas ägare, Roman Abromavich, extra koll på Kakás situation. Om han kommer att vara tillgänglig att signeras i sommar tros det att båda klubbarna kommer att konkurrera med varandra om 29-åringen, som tjänar runt 10 miljoner euro per år.

Kommentarer

Lisa - Madridista

2012-04-02 - 17:12:26
Kaká är en av de bästa i laget och jag hoppas att han får visa vad han går för. :D

barca fans

2012-04-02 - 18:06:58
jaja skulle bli glad om han stack då real inte är lika starka :P

Anonym

2012-04-02 - 18:44:58
hans tid är över måste få in unga.

Experten(1)

2012-04-02 - 19:45:49
Nej han ska få spela minst en säsong till han är bra på att hitta ytor.

Men det betyder faan inte att Dimaria ska säljas!!

P - Hala Madrid

2012-04-02 - 20:04:05
@Remy, dom enda jag känner igen där är Zlatan och CR7 , phaha.

P - Hala Madrid

2012-04-02 - 20:04:43
OCH, Ronaldinho.

RM89

2012-04-02 - 23:17:28
Jag tycker såhär:



Om Kaká ska stanna kvar, så borde Perez halvera hans lön. För när Di Maria kommer tillbaka helt, så kommer Kaká få sitta på bänken en hel del. Så varför låta en spelare som tjänar 10 milj euro sitta på bänken. Riktigt onödigt.



Plus om han stannar en säsong till så kommer vi absolut inte tjäna ett piss på honom när han blir såld säsongen efter, då han är 30+.



Så jag tycker såhär, om han ska stanna, halvera då hans lön, annars sälj honom så vi kan tjäna tillbaka lite pengar för honom.



Det finns flera andra spelare som är minst lika bra som honom, fast dom tjänar 1/4 av vad han tjänar just nu, plus att dom är 5-8 år yngre!



Så halvera hans lön, annars är det bara att sälja honom, det är så jag tycker!



Halá Madrid <3

El Fenômeno 9

2012-04-03 - 02:17:27
@Remy,



1, C. Ronaldo

2, David Beckham

3, Messi

4, Zlatan

5, Steven Gerrard

6, Del Piero

7,

8, Puyol

9,

10, Iker Casillas

11, Philipp Lahm

12,

13, David Villa

14, Ronaldinho

15, Totti

16,

17, Klose

18, Rooney

19, Kaká

20, Henry

Skriv en kommentar