Sergio Ramos: "Det här gör ont eftersom finalen var inom räckhåll"


Sergio Ramos var en utav de tre spelarna som inte gjorde mål på straffar igår, men spanjoren säger att CL elimineringen kommer inte att påverka honom eller laget.
Sergio Ramos

Sergio Ramos
har insisterat på att Real Madrids Champions League eliminering kommer inte att påverka Santiago Bernabeu klubbens fantastiska säsong.

Jose Mourinhos lag slog Bayern München med 2-1 i ordinarie tid i returmatchen i Champions Leagues semifinal efter att ha förlorat den första matchen med samma resultat, men Bundesliga giganterna segrade efter straffar, vilket var en stor besvikelse för Sergio Ramos.

"Vi skulle ha gillat att nå finalen, men detta kommer inte att förstöra den fantastiska säsongen laget har haft och vi vill vinna ligatiteln. Bayern var ett bra lag. Jag är stolt över laget och över säsongen vi har" sa Ramos till Real Madrids officiella hemsida.

"Vi försökte att göra allting, men vi visste att vi mötte spelare som Robben, Ribery och Gomez. Matchen gick igenom många olika faser efter vårt andra mål. Vi kan inte anfalla hela tiden".

"Vi måste gå vidare. Det här gör ont eftersom finalen var inom räckhåll. Det är en skam att elimineras på straffar. Det är något man aldrig vill, men vi måste hålla våra huvuden högt".

"Straffar är oförutsägbara. Jag hade inte tur att göra mål på min straff, men jag var säker och jag skulle försöka att göra om det igen imorgon för laget. Man känner en stor press, men jag har alltid motstått det bra".

Skriv en kommentar