SPONSRAD VIDEO

Det blev ingen vinst för Real Madrid igår, resultatet var inte så bra, men inte heller så dåligt. En förlust är aldrig något som en Madridista känner sig stolt över, men inte heller känner man någon skam. När Real Madrid förlorar matcher brukar jag gå vidare, glömma det dåliga med matchen och tänka positivt, tänka framåt. De har ju ännu inte eliminerats ur Champions League, och endast ett mål (1-0) på hemmaplan kommer att ta "oss" vidare till finalen. Det jag har dock börjat märka är att de flesta supportrar, inte bara Real Madrid fans, ger upp ganska tidigt. De tänker att deras lag inte kommer att ha någon chans, att klubben de stöttar har förlorat sina chanser och att de helt enkelt borde lämna klubben de har stöttar för att sedan ta en titt på vilka lag det finns att välja mellan. Det där kallar jag för skam. Att förlora är inget att skämmas över, eftersom laget du precis hejade på kämpade för att vinna, vare sig de spelade fantastiskt eller förfärligt. I "min värld"  är att lämna sitt lag en av de skamligaste sakerna som man kan göra på denna jord. So stick with your team, don't be disloyal.

Kommentarer

Lisa - Madridista

2012-04-18 - 18:37:01
De kallas medgångarfans. Det är pinsamt att se såna människor som endast följer ett lag för deras vinster. Man ska älska "sitt" lag vad som än händer, om de spelar som bäst eller sämre. Jag är och kommer alltid att vara en Madridista och jag kommer aldrig att säga att "mitt" lag spelade dåligt efter en förlust, utan att motståndarlaget spelade en aning bättre.



Hala Madrid!

ibbe

2012-04-18 - 19:13:08
de e inte grejen alltså, bra du skriver i din värld. för att klart man kan heja på sitt lag o sen vara "mot" dem. du behöver inte byta lag. men tex senaste elclascio då de blev 1-3 då real fick ledningen i början av matchen. Seriöst? dem förlorade inte bara. att förlora är okey som du skriver. men att förlora och verkligen spela som ett gäng kvinnor är inte okey. då kan du fan vara mot ditt lag. förlora mot barca som e världens bästa lag idag är okey men inte på de viset ALDRIg. klart en supporter inte ska acceptera en sån förlust. i min värld en som accepterar en sån förlust har ingen kärlek för sin klubb. du kan inte altlid älska något. man hatar ju laget för man älskar dem också...

P - Hala Madrid!

2012-04-18 - 19:14:59
Hahah Lisa, tänkte skriva samma sak ;D

Anonym

2012-04-18 - 20:16:19
Bra text!

Usch vad jag hatar sådana människor. Förstör allting bara.



Har "bara" varit en madrista i tre år, och aldrig en enda gång har jag ens funderat på att byta lag. Hala Madrid!

Sara

2012-04-18 - 20:33:03
Hala Madrid, de som vill byta lag och supporta något annat lag kan med glädje göra det, man är ingen riktig madridista isf.

Nalyd

2012-04-18 - 20:39:12
Jag känner precis som den där killen på videon när man går till skolan efter et el clasico får man kommentarer som typ



- HAHA vilka är bäst i världen nu då?



- Ni loosar mot alla lag ju, HAHAAA



och sånt skit men efter denna videon ska jag gå till skolan efter el clasicot och banka mej på hjärtat och skrika



- EN GÅNG MADRIDISTA ALLTID MADRIDISTA!!!

P - Hala Madrid

2012-04-18 - 20:49:30
@Nalyd, HAHA, bästa,

BAk

2012-04-19 - 19:12:31
Helt lätt skrivet! Blir förbannade på medgångsupportrar, de finns förfan övaralllt..



Fast de sku gå hur dålit som helst för Real så finns de ändå där i hjärtat! som exempel Om de sku gå så dåligt att de går helt i konkurs och det finns ej detta lag mera, int fan skulle jag då välja ett annat lag att hålla på det går inte! jag vet int hur det är för andra men jag är född för Real Madrid, det är inget lag som jag gått runt och tänkt att jaa vilket lag skall jag börja hålla på?? och sen börjat hålla på real, sånt e bara dålit.. Som sagt En gång madrista, alltid maadrista!

Braca fan

2012-04-19 - 19:57:35
Både Real och Barca förlorade varsin match och hela världen är i chock på grund av det. Det är normalt och Real/barca förblir Europas två bästa lag fortfarande. De hade en hel del otur men både två lär vända det på hemma plan och vinna så hela världen kan se fram emot en Champions League El Classico final. Kan det bli bättre? Dom två är bäst trots allt. En förlust mest på grund av otur, gör inget. Det är fotboll och det händer någon gång.

Skriv en kommentar