Gonzalo Higuain: "På en personlig nivå skulle jag vilja spela mer i Real Madrid"

 
Gonzalo Higuain säger att han kommer att göra sitt bästa för att spela mer regelbunden fotboll för Real Madrid nästa säsong.

 
Gonzalo Higuain hoppas att han kommer att delta i fler matcher för Real Madrid den kommande säsongen, men han inser att hans chanser att säkra regelbunden A-lagsfotboll beror endast på honom.
 
"På en personlig nivå skulle jag vilja spela mer" sa den argentinska anfallaren till Major League Soccers officiella hemsida.
 
"Jag vill göra fler mål än jag gjorde förra säsongen, men det ligger endast i mina händer och ingen annans".
 
"Vi hade en bra ligakampanj förra säsongen: vi gjorde nya rekord längs vägen, men det viktigaste är att fortsätta med det eller göra bättre ifrån oss".
 
Higuain pratade även om sin äldre bror, Federico, som nyligen flyttade till MLS laget Columbus Crew, och sa: "Jag är jätteglad eftersom det är en förändring till det bättre och jag hoppas att det går bra för honom. Federico ser verkligen fram emot detta".
 

Kommentarer

Anonym

2012-08-07 - 16:12:09
Spelar real idag eller

Skriv en kommentar