Mesut Özil: "Målet i Madrid är alltid samma: att vinna varenda möjliga trofé"

 
Den tyska stjärnan Özil, som har pratat om sin stolthet över att ha blivit en regelbunden spelare för Real Madrid, har satt sikte på Champions League trofén inför den nya säsongen.

 
Real Madrids mittfältare Mesut Özil har pekat ut Champions League som hans huvudmål inför den kommande säsongen.
 
Den 23-årige playmakern har blivit en viktig spelare för Los Blancos ända sedan han lämnade Werder Bremen år 2010, och han deklarerade att hans lags önskan är att gå segrande ur alla tävlingar.
 
"Målet i Madrid är alltid samma: att vinna varenda möjliga trofé" sa Özil till den tyska tidningen Bild. "Både La Liga och Champions League är viktiga, men Champions League är en tävling som jag har ännu inte vunnit".
 
"Detta är min tredje säsong i Real Madrid. När jag kom trodde några människor att jag skulle nå det jag har nått än så länge. Nu när jag har vunnit ligan och cupen är jag säker på att nästa steg kommer att komma".
 
"Att ha vunnit ligan förra säsongen har gjort oss ännu starkare. Vi är beredda".
 

Kommentarer

Anonym

2012-08-19 - 18:28:49
Så jävla stolt över honom

ÖzilKurd

2012-08-19 - 19:52:46
:love::love:

barca Fan

2012-08-20 - 00:17:54
Glad bajram Özil

Skriv en kommentar