Mourinho: "Den nya ligamästaren kommer inte att nå 100 poäng eller göra 120 mål"

 
Jose Mourinho tror inte att nästa säsongs La Liga mästare kommer att nå 100 poäng och göra 121 mål eftersom han tror att Real Madrids kampanj förra säsongen kommer att stå i historieböckerna under en lång tid.

 
Jose Mourinho har hävdat att Real Madrids La Liga vinst förra säsongen kommer att gå till historien som en av de största någonsin.
 
De spanska giganterna vann sin första ligatitel sedan 2008 och slog nya rekord då de nådde 100 poäng samt gjorde 121 mål under säsongen.
 
"Först av allt tror jag inte att mästaren kommer att nå 100 poäng igen" sa Mourinho i en presskonferens efter att ha besegrat Milan med 5-1, skriver Goal. "Jag tror inte att mästaren kommer att göra 120 mål. Jag tror att dessa nummer kommer att stanna i historien under en lång tid".
 
När han sedan kommenterande rivaliteten mellan Real Madrid och Barcelona, sa Mourinho: "Alla vet att det kommer att vara en nära kamp mellan, enligt min åsikt, de två bästa lagen i världen".
 
"Eftersom i den tidigare säsongen hade vi så mycket poäng och Barcelona hade nästan lika mycket. Folk tror inte att ligan är så stark".
 
Efter att ha tillämpat en policy som såg varje spelare få 45 minuter på planen, lät Mourinho vissa utav hans spelare få mer speltid.
 
"Idag ville jag att vissa spelare skulle spela mer än de vanliga 45 minuterna eftersom vi inte har så mycket mer tid att förbereda oss inför säsongen" fortsatte Mourinho.
 
"Jag tycker att Cristiano var en del av showen. Han är en del av vad folket vill se, men viktigare än det var det ett jättebra träningspass för oss och jag är glad över det. Och det fanns inga skador".
 

Skriv en kommentar