Santi Cazorla: "Det finns Messi och Ronaldo, men Zidane är fortfarande den bästa"

 
Glöm Cristiano Ronaldo och Lionel Messi, Santi Cazorla säger att Zidane är bättre än de tidigare nämnda stjärnorna.

 
Arsenals nya stjärna, Santi Cazorla, säger att den franska legenden Zinedine Zidane är den bästa spelaren han har någonsin mött - istället för Real Madrid stjärnan Cristiano Ronaldo eller Barcelonas Lionel Messi.
 
Den förra Villarreal och Malaga mittfältaren mötte fransmannen ett antal gånger under ikonens tid i Madrid, och Zidane har fått ett varaktigt intryck av Cazorla.
 
"Under ditt liv kommer du alltid att ha olika spelare som du gillar. När jag var liten gillade jag Michael Laudrup eftersom min pappa gillade 'drömlaget" sa Cazorla till EFE.
 
"Men jag har alltid sagt att den bästa spelaren som jag har spelat mot och den mest eleganta spelaren, var Zidane. Det finns Messi och Ronaldo, men jag tycker fortfarande att jag hade tur nog som spelade mot Zidane, och att se honom spela var fantastiskt. Han är fortfarande den bästa".
 
"Det såg ut som att han skulle vara klumpig på grund av sin längd, men sedan inser du att han var så skicklig och begåvad med bollen. Jag gillade verkligen att se honom spela, det var ett nöje. Han hade allt för att bli den bästa spelaren".
 

Skriv en kommentar