Sergio Canales: "Allt var inte dåligt i Real Madrid"

 
Canales, som numera spelar för Valencia, säger att hans tid i Real Madrid må ha varit misslyckande för honom, men samtidigt säger han att han även hade några goda tider där.
 
Valencias playmaker Sergio Canales har medgett att han har haft goda ögonblick i Real Madrid, trots hans misslyckande att säkra regelbunden A-lags fotboll.
 
Den 21-årige mittfältaren anlände till Santiago Bernabeu sommaren 2012, men misslyckades imponera i den vita tröjan då han endast spelade 10 La Liga matcher.
 
"Jag kommer alltid att uppskatta hur Real Madrid behandlade mig" sa Canales till Marca. "Det är komplicerat eftersom de är ett lag som jag alltid vill vinna en trofé med, och det gör det jättesvårt för unga spelare att få plats".
 
"I Madrid lärde jag mig mycket, speciellt taktiskt, tekniskt och psykiskt. Fansen behandlade mig jättebra, så allt var inte dåligt".
 

Skriv en kommentar