Bodo Illgner: "Jag har inte sett någon anledning till att bänka Casillas"

 
Den förra tyska målvakten har medgett att han blev förvånad över Mourinhos beslut att bänka Iker Casillas, men har stöttat spanjoren att komma tillbaka starkare.
 
Den förra Real Madrid målvakten, Bodo Illgner, har medgett att han inte såg någon anledning till varför Iker Casillas bänkades i matchen mot Malaga.
 
Jose Mourinho förvånade många Madridistas när han lämnade klubbens kapten utanför startelvan i 3-2 förlusten, och Illgner har medgett att han blev lika chockad som alla andra av tränarens beslut.
 
"Jag var mycket överraskad när han inte startade" sa Illgner till Marca. "Det markerade slutet på en epok, eftersom ingen, inklusive mig själv, förväntade detta efter att ha sett honom framför målet i 10 år. Sådant är alltid tufft för en målvakt. Endast en spelare kan spela mellan stolparna. Det är det värsta med vår position".
 
"I början är det jättesvårt att svälja det. Jag är säker på att han tyckte att det var svårt, men jag tror att när dagarna passerar kommer han att se något positivt i det. Om han försöker att se det som något positivt, kommer han att komma tillbaka starkare. Iker är erfaren, och säkerligen förberedd inför sådana saker".
 
"Jag har sett nästan varenda Madrid match och jag tycker att han har spelat bra. Han har räddat laget i vissa matcher, som mot Rayo, i Champions League, matcher som vanns tack vare hans räddningar. Jag har inte sett någon anledning till att bänka honom".
 
"Jag tror inte att det var prestationsrelaterat. Det såg ut som att det fanns ett okänt, litet problem. Om han sänkte sin vakt lite - fast jag vet inte om han gjorde det - kanske det bara var en varning, en som kommer att göra honom starkare".

Skriv en kommentar