Iker Casillas: "Jag måste träna mycket mer för att återfå Mourinhos förtroende"

 
Real Madrid skotträddaren har valt att inte ifrågasätta Mourinhos beslut att bänka honom, utan betonade att laget är viktigare än honom.
 
Real Madrids målvakt Iker Casillas har vägrat att kritisera tränaren Jose Mourinho efter att han bänkade honom i lördagens 3-2 förlust mot Malaga.
 
Hela världen förskräcktes av den portugisiska taktikerns beslut att ersätta Casillas med Adan, men 49-åringen beskrev sin handling som "ett tekniskt beslut".
 
"Jag är inte van vid detta, men innan Casillas kommer laget i förstahand, och detta är inte ännu ett tal" sa Casillas till den spanska TV-stationen La Sexta.
 
"Tränaren bestämmer vem som ska spela. Jag måste träna mer för denna sunda konkurrens med Adan. Mourinho sade inget till mig, han förklarade inget. Han ger mig inga förklaringar när jag spelar, så varför ska han göra det när jag inte spelar?".
 
"Alla mina lagkamrater har gett mig sitt stöd, precis som vi alla har gett Antonio Adan vårt stöd. Våra resultat har inte varit så lyckade, men det faktum att vi båda fick omklädningsrummets stöd är ett bevis på det faktum att vi kommer överens".
 
"Under veckan hade jag en känsla av att jag inte skulle spela, men det är inget bakslag. Jag mår bra och det är en sund konkurrens mellan Adan och mig. Vi måste rätta oss efter tränarens beslut, och jag måste träna mycket mer för att återfå hans förtroende".

Kommentarer

Los blancos

2012-12-24 - 13:19:01
Detta är en riktig kapten !!
Kärlek till iker

Pierre

2012-12-24 - 14:40:37
jävla skitlag snart byter jag lag :thumbup:

Los blancos

2012-12-24 - 16:05:34
Snälla byt Pierre ingen bryr sig.
Det vissar bara hur mycket du älskar realmadrid när du säger så. Men snälla byt för då slipper vi dina onödiga kommentarer.

Anonym

2012-12-24 - 16:59:35
Pierre är tillbaka !!! hahaha ;-P;-P;-P byt lag snälla du

Anonym

2012-12-24 - 16:59:35
Pierre är tillbaka !!! hahaha ;-P;-P;-P byt lag snälla du

Mesut Ozil

2012-12-24 - 21:42:15
Men herregud, sluta sag att han ska byta lag. Det tyder ju också på hur mycket ni egentligen bryr er om Real Madrids supportrar....

Han skriver ju bara så for att han ar besviken på real madrids prestationer, tror absolut inte han menar det.

Jag sjalv kan ju arligt saga att jag ar riktigt besviken på reals prestationer och har ibland tankt: Jag orkar fan inte ens titta nå mer, jag blir bara besviken.

Och jag har alltid tittat klart på matcherna och resconerat: vad var det det andra laget gjorde som inte real madrid gjorde?

Titta klart på matcherna oavsett hur besvikna ni ar. De ar efter matchen ni vet hur mycket real supporter ni ar, om ni sitter och ar deppade några timmar efter match tyder det på stort real hjarta, om ni tar det som ingenting och bara sager fan och sen ar det glomt kanske man ska borja tanka till varfor man øverhuvudtaget tittar på matcherna...

Hala Madrid <3

Los blancos

2012-12-24 - 21:57:28
För mig är han ingen realmadridsuporter !!
Vadå snart byter jag lag kallar du det för suporter mesut özil ?

Pierre

2012-12-24 - 22:17:16
föör fan vi ligger fyra jag blir måbbad i skolan :-(:thumbdown::bigeyes::question:

Los blancos

2012-12-24 - 22:50:17
Ja Pierre jag blir också mobbad i skolan, sen ringer mina släktingar som gillar Barca och mobbar mig varanan dag.
Men jag säger ju inte att jag snart kommer byta lag för det.

Los blancos

2012-12-24 - 22:51:39
Och vi ligger 3a och inte 4a!!

ABC

2012-12-24 - 23:38:08
God Jul!

ty

2012-12-25 - 08:46:53
alla hatar jul

Skriv en kommentar