Iker Casillas: "Jag skulle kunna gå på semester med Cristiano Ronaldo"

 
Målvakten har förnekat en rapporterad konflikt mellan honom och Cristiano Ronaldo, samtidigt som han också pratade om de olika relationerna mellan spelarna inom klubben.
 
Real Madrids lagkapten Iker Casillas säger att han skulle "gå på semester med Cristiano Ronaldo" i sitt försök att få ett slut på rykten om en rapporterad konflikt mellan paret.
 
Det har funnits ihållande tal om interna problem i Santiago Bernabeu denna säsong, speciellt mellan målvakten och den portugisiska stjärnan.
 
Casillas har dock förnekat de senaste rapporterna, samtidigt som han insisterade på att Los Blancos trupp är mycket eniga.
 
"En semester med Ronaldo? Självklart skulle jag gå med honom... med kostnaderna betalda" sa Casillas till La Sexta Deportes.

"
Cristiano, Pepe och Coentrão spenderar mycket tid tillsammans, de går tillsammans när de inkallas till det portugisiska landslaget, men när de kommer till Madrid gillar de att hänga sinsemellan".
 
"Marcelo är glädjen i laget, medan Mesut Özil är jättekort och vill aldrig prata. Jag skällde ut honom först och gav honom smeknamnet 'braxen'. Khedira är ganska lik honom, men det har inte stoppat Ramos från att prata mycket med Özil".
 
"Mina lagkamrater kallar mig melon nu eftersom mitt huvud är så mycket större än min kropp och det har bara stannat".
 
Den 31-årige skotträddaren kommenterade också Karim Benzemas ovanliga modekänsla, och förklarade varför han aldrig är för kritiskt mot median trots deras ständiga jagande av honom.
 
"Benzemas byxor är så glamorösa. De får ens uppmärksamhet. De har många färger och man kan inte passera dem utan att lägga märke till dem. Karim är en modig kille när det gäller detta".
 
"Man måste betala för att vara en offentligt person. Man måste förstå varför folk tar foton hela tiden, det är ju deras yrke, de måste också leva".

Skriv en kommentar