Iker Casillas: "Mourinho har rätt att bli arg på oss när vi inte vinner"

 
Los Blancos lagkapten säger att marängernas tränare har rätt i att visa sin frustration när hans lag inte vinner, och medgav att han hoppas på Champions League ära denna säsong.
 
Real Madrids målvakt Iker Casillas har sagt att Jose Mourinho har som en tränare all rätt i världen att visa sin ilska när laget inte vinner.
 
Los Blancos ligger för närvarande på tredje plats i ligatabellen med elva poäng mindre än rivalerna Barcelona, samt fem poäng mindre än stadsrivalerna Atletico Madrid.
 
"Han har rätt att bli arg på oss eftersom vi inte gjorde bra ifrån oss på planen" sa Casillas, som svarade på frågor från barn på Boadilla del Monte kliniken, skriver Goal.
 
"Eftersom vi är mogna, säger vi saker och ting ansikte mot ansikte. Är han en snäll kille? Ja, han är en trevlig man. Om vi glömmer att han är en tränare, så är han trevlig som en person".
 
Casillas sade också att han har satt sitt sikte på Champions League denna säsong, och sa: "Man vill inte alltid ha det man redan har, så mitt mål är att vinna Champions League".
 
"För både fansen och mig är det nu ett större mål att vinna Champions League eftersom jag inte har vunnit den, och vi har hamnat bakom Barcelona med elva poäng i La Liga".
 
"Jag skulle be de tre visa männen om de kunde minska elvapoängsledningen som Barcelona har samt fempoängsmellanrummet med Atletico Madrid. Det skulle vara en fantastisk gåva".
 
31-åringen sade också att han skulle vilja stanna i klubben som han har spelat för i över ett decennium tills hans kontrakt löper ut.
 
"Min önskan är att spela tills jag är 35 eller 36, vilket är när mitt kontrakt med Real Madrid löper ut".
 
"Kommer jag någonsin att spela för en annan klubb? Idag säger jag nej. Det här är min klubb och mitt hem, Men om jag ska någonsin göra det i framtiden, måste det vara ett lag utanför Spanien, ett lag som inte spelar i samma tävling som Madrid".

Kommentarer

gå in på detta , ni kommer inte att ångra er...

2012-12-06 - 18:44:42
http://www.e-conomic.se/om/partnerprogram

man skapar en hemsida
sen anmäler man detta på länken jag skrev ovanför
sedan när man har blivit godkänd så får man 500 kr per kompis som går med

Skriv en kommentar