Jose Mourinho: "Det var ett tekniskt beslut, tränarens beslut, att bänka Iker Casillas"

 
Real Madrid tränaren har svarat på dem som har varit kritiska mot hans beslut att bänka Iker Casillas och spela med Antonio Adan istället.
 
Jose Mourinho har försvarat sitt beslut att ersätta Iker Casillas med Antonio Adan i Real Madrids 3-2 förlust mot Malaga.
 
Många ögonbryn höjdes redan innan matchen hade startat, när det hade avslöjats att den portugisiska tränaren valde att favorisera den oerfarna back-up skotträddaren.
 
Men den förra Chelsea och Inter tränaren insisterade på att han tyckte att Adan spelar bättre än Casillas för tillfället,och insisterade på att det inte fanns något annat motiv bakom hans beslut.
 
"Det var ett tekniskt beslut, tränarens beslut" sa Mourinho till reportrar efter matchen, skriver Goal. "Det är tränaren som analyserar situationen och spelarna som är tillgängliga, och sedan väljer tränaren vem som ska spela".
 
"Det är ett rent, tekniskt beslut. Ni kan hitta på historier om ni vill, men det är ett tekniskt beslut och inget annat. Min åsikt räknas och ingen annans".
 
"Enligt min åsikt är Adan bättre än Iker för tillfället. Med tanke på att det är tränaren som bestämmer, och eftersom jag har samma åsikter som mina assisterande tränare, bestämde vi oss för att göra så".

Kommentarer

Anonym

2012-12-23 - 13:13:36
Jag tror fortfarande på mitt lag och min tränare!
Nu kan vi sattsa allt på CL.

Reali

2012-12-23 - 14:57:29
Bra sagt anonym. Jag tycker själv att situationen är ohållbar. Madrid måste enas som lag. Men media har ända sen Mourinho tog över försökt kasta över all skit på honom. Man ska absolut inte köpa ens 1% av skiten som skrivs i Media.

Oförnekligen är det tjaffs mellan vissa spelare och mourinho, och spelare emellan, men dett kommer - och måste lösa sig snart hoppas jag. Vi har tyvärr förlorat ligan - men CL finns samt copa del rey. Vi avvaktar....

Los blancos

2012-12-23 - 15:22:03
De står att Ronaldo ska ha sagt att han vill hem till United igen
Enligt Sportbladet !! Efter matchen mot Malaga.
Hoppas det ej stämmer!!

Visca el Barcelona

2012-12-23 - 17:12:16
Ni suger jävla sopor e ni real e kassa vad är det nu i Madrid +16 eller haha!!! Visca el Barcelona

Los blancos

2012-12-23 - 17:20:59
Visca Barca ? Vad fan gör du på denna bloggen för det första?
För det andra behöver du lära dig svenska för vi förstår inte vad du skriver !!
För det tredje suger vi inte alls
Kan lova dig att vi e ett bättre lag en Barca det vissar vi ju när vi spelar mot dem!!
Men vi har haft en dålig period men när vi e som bäst är vi BÄSTA laget i världen!!

Ramos12

2012-12-23 - 17:54:59
Sant, los blancos bra kommentar

Albin Maliqi

2012-12-23 - 18:32:52
Real Madrid är inte dåliga. Det Barcelona som är dåliga. Jag bryr mig inte om Real Madrid förlorar. Jag vill att Real Madrid ska vinna Champions League.Igår så hade Real Madrid spelarna T-Shirt på sig och det stog Animo Tito. Dom ger stöd till Tito

Anonym

2012-12-23 - 18:42:32
Du som syfta på -16 bara så du vet har det varit kallare i Barcelona. Men det vet nog du inte om då du blev Barca "fan" för något år sen

Såpass

2012-12-23 - 22:21:33
Los Blancos, kommentera inte någons svenska när du inte själv kan skriva korrekt.
E är inget ord min vän. EN Barca det VISSAR?
Din svenska är perfekt!

Los blancos

2012-12-23 - 23:14:30
Jag skrev snabbt. Men min svenska förstår man, men inte hans.
Och när jag skriver sms till kompisar brukar jag använda mig av
Oxå istället för ochså och e istället för är !!

grodhoppard

2012-12-24 - 01:00:16
också* HAHAHAH :-d:thumbup:

Alex

2012-12-24 - 01:28:35
Som jag sagt tidigare! Casillas har inte visat sitt bästa jag denna säsong och kanske släppt in en och annan boll... Sen har han även bevisat att han inte är den bästa lagkaptenen heller då han har gått ut i media och sagt "jag röstade på ramos" på ballon do'r eller hur det stavas vilket bara det skapade ett kaos direkt om att "Casillas och Ronaldo är ovänner" Sen har han ju även sagt att det är massa grupperingar i laget osv... Tycker Casillas ska lägga ner det och lägga sin energi på att få ihop lagsammanhållningen vilket man ska göra... Det är just därför man är kapten det är han som ska vara balansen i laget... Som ska kunna splittra grupperingarna! Dessutom gjorde det Mou bra som jag sa tidigare av att bänka Casillas då han visade honom att han inte är ountouchable bara för att han är kapten och legend! Men men det är nu vi fans ska visa att vi är som starkast! Efter kaos kommer frid

realmadridfan

2012-12-24 - 08:13:47
Bra talat Alex! Är helt på samma linje med dig!

Anonym

2012-12-24 - 10:26:37
Cadillas till Barca. Ni hade gråtit floder om det hände.

HALA MADRID!

2012-12-24 - 12:04:23
In Mou we trust! Har ni redan glömt att han gav oss Ligan förra året?

Anonym

2012-12-24 - 12:42:43
alla har sina dåliga period !!!

Skriv en kommentar