Jose Mourinho: "Jag gillar inte Juventus eftersom jag är rädd för dem"

 
Los Blancos tränare jämförde Juventus fotbollsstruktur med hans Porto lag år 2004, vilket är anledningen till att han fruktar den italienska klubben.
 
Real Madrids tränare Jose Mourinho har medgett att han är medveten om Juventus hot i Champions League.
 
Serie A mästarna hamnade på toppen av en svår kvalificerande grupp för att ta sig till åttondelsfinalen, och den portugisiska tränaren har medgett att Antonio Contes lag kommer att vara svåra att slå i denna säsongs turnering.
 
"Jag ska vara ärlig, jag gillar inte Juventus eftersom jag är rädd för dem" sa Mourinho i en intervju med Tuttosport. "Och jag säger att Contes lag kan vinna Champions League".
 
"Det är ett kollektivt, extremt kompakt, fast, nästan osänkbart skepp. De missar en toppspelare i anfallet? Det spelar ingen roll. Det betyder att målen kan komma från vilket håll som helst vid vilken tid som helst: en mittfältare, en anfallare utanför området. Det spelar ingen roll om det finns en Benzema eller Higuain i ett lag strukturerat på detta sätt".
 
"Det påminner mig om mitt Porto år 2004. Och, om någon av en slump har glömt, så vann Porto Champions League finalen i Gelsenkirchen".

Skriv en kommentar