Jose Mourinho: "Jag har en portugisisk navigatörs själ"

 
Den portugisiska tränaren har blivit känd för sin benägenhet att flytta från ett lag till ett annat, och han avslöjade anledningarna bakom hans passion att leta efter nya utmaningar.
 
Real Madrids tränare Jose Mourinho har förklarat att hans tendens att ofta byta lag kommer från att han har en "portugisisk navigatörs själ".
 
Sedan han tog det första steget till att träna Benfica år 2000, har den 49-årige taktikern tränat fem lag i fyra olika länder, inklusive trofé-lastade tider med Porto, Chelsea och Inter.
 
"Jag har en portugisisk navigatörs själ, jag älskar att uppleva nya saker i olika platser" sa Mourinho till Cabo Verde.
 
"Jag vet inte om jag kommer att uppleva ännu ett nytt äventyr i framtiden, jag måste vara 100 procent motiverad och projektet måste erbjuda mig en nya utmaning".
 
"Spelarna pratar bra om dig när de spelar. Jag har skapat en bra relation med spelarna och jag är ärlig mot alla".
 
"Jag måste bygga upp en bra grupp och vara ärlig mot de som inte spelar".

Skriv en kommentar