Karim Benzema: "Personligen vill jag att Mourinho stannar i Madrid"

 
Fransmannen känner att det skulle vara bra för klubben, spelarna och tränaren om Mourinho stannar i Real Madrid, och hoppas att hans klubb kommer att bli lottade att möta PSG i Champions Leagues åttondelsfinal.
 
Karim Benzema tror att det skulle passa alla involverade om Jose Mourinho stannar i Real Madrid efter kampanjen 2012/2013.
 
Ett antal av rapporter har påstått att den portugisiska tränaren kan säga farväl till Los Blancos i slutet av säsongen, men Benzema hoppas att den förra Chelsea bossen kommer att stanna i Santiago Bernabeu.
 
"Mourinho har gett mig jättemycket ända sedan jag anlände till klubben. Personligen vill jag att han stannar i Madrid. Det skulle vara bäst för alla involverade" sa Benzema till reportrar, skriver Goal.
 
Sedan diskuterade fransmannen marängernas möjliga motståndare i Champions Leagues åttondelsfinal och klargjorde att han skulle vilja möta Paris Saint-Germain.
 
"Varje lag som är kvar i tävlingen kommer att vara tuffa motståndare och om vi vill göra någonting i tävlingen måste vi slå vem det nu än är som vi kommer att möta" sa Benzema.
 
"Men jag skulle vilja ha Paris Saint-Germain eftersom de är ett franskt lag".

Skriv en kommentar