Marcelo: "Jag tycker att jag är den bästa vänsterbacken i världen"

 
Den brasilianska försvararen förklarar att han anser att det är viktigt att tro på sig själv och på sin förmåga.
 
Real Madrids vänsterback Marcelo har sagt att han anser att han är världens bästa spelare i hans position för närvarande.
 
Den 24-årige försvararen anlände från Fluminense till Santiago Bernabeu i januari år 2007 för att ersätta Roberto Carlos, och sedan dess har han levt upp till förväntningarna samt blivit en regelbunden A-lagsspelare i Los Blancos.
 
"Jag tycker att jag är den bästa vänsterbacken i världen eftersom jag tror på mig själv" sa Marcelo till Globoesporte. "Jag måste tänka på mig själv och fortsätta att växa som spelare".
 
Sedan avslöjade han att den legendariska ex-Madrid försvararen har varit en källa av inspiration för brassen, och sa: "Roberto Carlos är min idol, alla vet det. Till och med idag, när jag pratar med honom blir jag nervös. Han var alltid den bästa".

Kommentarer

2012-12-03 - 16:43:46
NÄR SKA MARCELO KOMMA TILBAKS

C

2012-12-03 - 19:42:56
Den dagen han kan lära sig att jobba hem och komma rätt i sin position, eller att stå rätt som försvarare. Då kan han börja snacka om att vara bäst!

P

2012-12-03 - 20:24:44
marcelo er no doubt best

Anonym

2012-12-03 - 22:36:05
Offensivt sett är han helt klart nummer ett. Defensivt har han fortfarande lite svagheter, även om han har blir bättre.. Så överlag om man ska välja vem som är den bästa mittbacken i världen, är mitt svar Marcelo utan tvekan!

Anonym

2012-12-03 - 22:36:49
Menade självklart vänsterback!

Anonym

2012-12-04 - 10:03:56
Hahahhahhha skön han eeee

Anonym

2012-12-04 - 16:17:13
Marcelo du är bäst saknar dig att se på plan igen och din dans så så rolig du är med Ronaldo .. Du gör honom mer lysande ! Nosa nosa

Skriv en kommentar