Mesut Özil: "Vi är fortfarande med i ligajakten"

Efter vinsten mot Valladolid återstår Los Blancos mittfältare säker på att hans lag kan vinna La Liga titeln denna säsong.
 
Efter att ha besegrat Valladolid i lördagens La Liga match, har Mesut Özil pratat positivt om Real Madrids chanser att behålla sin ligatitel, och poängterade att det är fortfarande en lång väg att gå i denna säsongs ligajakt.
 
Den tyska playmakern gjorde två mål i 3-2 vinsten där Los Merengues slog tillbaka efter att ha legat under två gånger, och trots det faktum att hans lag ligger bakom Barcelona med åtta poäng, tror han att hans lag har fortfarande en chans att lyfta La Liga trofén denna kampanj.
 
"Vi är nöjda eftersom vi spelade bra och fick det viktigaste, vilket är de tre poängen" sa Mesut Özil till journalister efter matchen, rapporterar Goal.
 
"Vi är fortfarande med i jakten. Det är en lång väg att gå i ligan. De [Valladolid] var ett tufft lag och det var en svår plan att spela på. I den första halvleken spelade Valladolid jättebra, men i den andra halvleken spelade vi bra fotboll och vi gjorde mål".
 
Özil har nu gjort mål fyra gånger på 15 ligamatcher, och han sade att han var nöjd med sin egna insats på planen.
 
"Jag mår bra fysiskt och frisparken var mycket trevlig. Jag var säker på att jag skulle göra mål. Jag är glad att jag gjorde två mål".

Skriv en kommentar