Pepe: "Det finns mycket press på portugiser i La Liga"

 
Pepe medgav att efter händelsen med Javier Casquero övervägde han att lägga sina skor på hyllan, och hävdade också att de portugisiska spelarna känner sig pressade i den spanska ligan.
 
Real Madrids försvarare Pepe känner att de portugisiska spelarna är under en hel del press i La Liga.
 
Efter att ha blivit utsedd till vinnaren av Artur Agostinho utmärkelsen år 2012 för Person of the Year in Portugal, hävdade den 29-årige mittbacken att han och hans landslagskamrater känner att de blir noggrant granskade i Spanien.
 
"Det finns mycket press på portugiser i La Liga" sa Pepe till Record.
 
Pepe avstängdes från 10 matcher efter en händelse med Getafes mittfältare Javier Casquero, vilket resulterade till att han övervägde att lämna fotbollen helt och hållet.
 
"Efter Casquero fick jag en evig stämpel i hela världen. De kallar mig fortfarande för mördare idag. Jag var frestad att sluta med fotbollen".
 
För närvarande har Los Blancos 16 poäng mindre än La Liga ledarna Barcelona, och Real Madrid spelaren säger att han vill vinna den historiska 10:e Champions League titeln med marängerna denna säsong för att gottgöra deras dåliga ligakampanj.
 
"Vi måste vara realistiska, vi är i en jättekomplicerad situation i ligan. Att vinna La Decima skulle vara historiskt".
 
Både Cristiano Ronaldo och Jose Mourinho har kopplats med en flytt från de spanska giganterna till bland annat Paris Saint-Germain, men Pepe betonade att hans landsmäns framtid ligger endast i deras händer, och att han inte skulle överväga att följa dem ut från Santiago Bernabeu.
 
"Om Cristiano eller bossen väljer att lämna, kommer det att vara deras val. Jag kommer inte att välja samma alternativ bara för att de lämnar. Jag kommer att fatta mitt beslut vid den rätta tiden"-
 
"Porto är en klubb som jag skulle vilja återvända till. Det var en klubb där jag lärde mig mycket som en spelare".
 
Den 29-årige försvararen lade till att han skulle älska att se Ronaldo vinna Ballon d'Or, och sade: "Jag skulle gilla det om Cristiano vinner Ballon d'Or, eftersom han är min vän, han gör så mycket för fotbollen, han har varit bland topp tre fem gånger de sex senaste åren och för att han vann ligan. Men det verkar som att han inte kommer att vinna".
 
Pepe avslöjade även sin stolthet över att ha vunnit Records pris som Person of the Year in Portugal.
 
"2012 var ett jättespeciellt år för mig. Jag är glad över att ha fått detta pris och jag är glad med stödet från folk som tror på mig. Det är en viktig utmärkelse och jag tackar mina lagkamrater, eftersom utan dem hade jag inte nått framgång".
Record's Person of the Year in Portugal,

Skriv en kommentar