Pepe: "Jag tror att Ronaldo kommer att stanna, men jag vet inte vad Mourinho kommer att göra"

 
Den förra Porto spelaren tror att Ronaldo kommer att stanna i Real Madrid, men medgav att det är osäkert med Mourinho.
 
Real Madrids mittback Pepe tror att Cristiano Ronaldo kommer att förlänga sitt kontrakt med klubben, men sa att det inte är säkert att Jose Mourinho kommer att göra samma sak.
 
Den förra Manchester United anfallaren ryktas vara olycklig i Santiago Bernabeu, och har nyligen kopplats med en flytt till Ligue 1 giganterna Paris Saint-Germain samt engelsmännen Manchester United.
 
Det har också rapporterats att den franska klubben är intresserade av Mourinho, som upplever en svår period i Real Madrid som ligger på tredje plats i La Liga, med 16 poäng mindre än rivalerna Barcelona.
 
"Cristiano är lycklig i Real Madrid och fokuserad på att hjälpa laget. Jag är säker på att han kommer att förlänga sitt kontrakt" sa Pepe i en intervju med Grande Area.
 
"Jag är dock inte säker på vad Mourinho kommer att göra. Det finns inga visshet. Bara bossen vet var hans framtid ligger, men jag hoppas att han stannar eftersom vi behöver honom".
 
Sedan tog han sin tid att kommentera Los Blancos dåliga prestationer i La Liga, och sa: "Det handlar inte om att Barcelona blir bättre, utan om Madrid som blir sämre".
 
"I Madrid är vi som en stor familj. Vi alla är förenade eftersom vi vet att vi måste vara det, annars kommer vi inte ingenstans".

Skriv en kommentar