Angel di Maria: "Jag återvände till laget, jag gjorde mål och vi vann matchen"


Angel di Maria, som nyligen återvände till planen efter sin lårskada, var lycklig över att ha gjort mål i sin första match för Real Madrid detta år.
Angel di Maria

Real Madrid
s ytter Angel di Maria var extatisk över att återvända till fotbollen i klubbens 4-0 vinst mot Racing Santander.

Den argentinska spelaren byttes in i den andra halvleken och gjorde Los Blancos tredje mål efter att ha spelat i endast 10 minuter. På så sätt hjälpte han sitt lag att öka avståndet mellan marängerna och Barcelona till 13 poäng.

"Jag är jätte glad med allting" sa Di Maria till Real Madrid TV. "Jag har återvänt till laget efter en lång tid, jag gjorde mål och vi vann matchen".

"Jag kunde ha spelat mot Levante, men vi bestämde oss för att det skulle vara bättre om jag tränade en vecka till innan jag återvänder. Och allting visade sig gå bra".

Sedan betonade Di Maria att hans lag inte tänker på möjligheten att se Barca förlorar några poäng i kvällens match, och sa: "Vi tänker bara på oss själva. Om vi fortsätter att lägga till tre poäng varje vecka kommer vi inte att förlora ligan".

Skriv en kommentar