Cristoph Metzelder: "Jag tror att det kommer att vara tufft för Nuri Sahin"


Den förra Real Madrid spelaren, Cristoph Metzelder, säger att det är svårt att lyckas i Real Madrid och därför tror han att Nuri Sahin kan misslyckas i Santiago Bernabeu klubben.
Cristoph Metzelder & Nuri Sahin

Schalke
s försvarare Cristoph Metzelder medger att han fruktar att den turkiska mittfältaren Nuri Sahin aldrig får chansen att verkligen visa vad han går för i Real Madrid.

Den 31-årige veteranen spelade för marängerna mellan 2007 och 2010, men han spelade endast 23 ligamatcher under en skadebelägen säsong, och han tror att det finns en chans att den förra Borussia Dortmund spelaren hamnar i samma problem som honom.

"Om man anländer och inte imponerar direkt kommer ingen att vänta på dig i denna klubb" sa Metzelder till AS. "Real Madrid vann nio av deras 10 första matcher, så man måste vara framgångsrik redan från början. Jag tror att det kommer att vara tufft för honom".

"Han är en spelare som saknar en viss takt, men han är dock en jättebra spelare. Med Khedira bredvid honom skulle han spela ännu bättre. Han är ingen strateg som Xabi, utan mer som Özil".

Metzelder fortsatte med att reflektera sin egna upplevelse i den spanska huvudstadsklubben, och sa: "Min brist på kontinuitet var inte bara på grund av skador, utan konkurrensen var stor. Det fanns vissa situationer där jag kände klubbens förtroende, och ibland inte alls".

"För att lyckas i Madrid måste man vara mer än bara en bra spelare. Man måste vara en stjärna och begära att klubben betalar en stor summa pengar för dig. Att jag signerades gratis var en nackdel".

Kommentarer

Cr7

2012-02-07 - 17:33:02
Verkar som att någon är bitter...?

P - Hala Madrid!

2012-02-07 - 17:56:39
^Haha ellerhuur xD

Madridista

2012-02-07 - 18:29:19
Varför ska han vara bitter? Hans ord är ju sanna.

Vi köper en spelare som nöter bänk hela säsongen och man väljer Granero framför honom, vilket Mou har gjort. Lika bra att inte förstöra honom och sälja eller låna ut honom så han utvecklas. #Madridista

Microdot

2012-02-07 - 20:20:47
Tycker inte att han ska säljas.. kanske lånas ut då.

Rikla

2012-02-07 - 20:55:38
Och, bara man spelar för madrid, mannen hade jag fått chansen att spela för de, de hade kunnat låta mig sitta på bänken hela säsongen, men bara jag får mina pengar o spela för madrid :cool::cool::cool::cool::cool::cool::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Skriv en kommentar